Page 99 - ilitam-dergisi
P. 99
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
dünya dönmeye devam etsin, biz bildiğimizi okuruz, dersek işte bugün yaşa-
dığımız sıkıntılarla karşı karşıya kalırız. Evet, benim kızım şu an örgün ilahiyat
okuyor, evladım örgün hukuk okuyor, ben de örgün okudum siyasal bilgiler fa-
kültesinde. Ama ilahiyatı İLİTAM olarak okudum. Neden? Saygıdeğer hocam da
söyledi, başta eşim olmak üzere 28 şubat mağduriyeti bitti diyen varsa en bü-
yük yanılgı içerisindedir. 2015 İLİTAM grubu olarak görev yaptığım dönemdeki
İhsan Hocam Dekanımız da buradalar. Ne kadar büyük emek verdiklerini, çaba
sarf ettiklerini bizzat şahidim Allah razı olsun. O insanların özellikle o hanım kar-
deşlerimizin gözlerindeki o acıyı, o ıstırabı, o özlemi görmeniz lazım, hâlâ daha
devam ediyor. Neden bu insanlar diploma için çalışıyor yani -tırnak içerisinde-
neden diploma için çalışılıyor? Çünkü gelecekleri alındı, gelecekleri gasp edildi.
Evet, katılıyorum hocalarıma üç beş yıllık planlamada bunlar eritilebilir, teknikler
geliştirilebilir ama bakın peki şunu sorduk mu kendimize –dile getirildi- örgün
ilahiyatın eğitim kalitesi hangi seviyede? Ben sık sık derslere katılıyorum, şu an
belki hocalarım bilmezler, ben zaman zaman gidiyorum ilahiyata böyle misafir
sanatçı misali derslere katılıyorum. Bazı hocalarım Allah razı olsun, kolaylık gös-
teriyorlar alıyorlar derse. Öğrenci arkadaşlarımızın zaman zaman tepkisiyle kar-
şılaşıyorum ama genelde anlayışla karşılıyorlar fakat gelinen noktada bir çıkmaz
içerisindeyiz. Bunu mutlaka çözmemiz lazım. Söyleyeceğim ilk şey şu: Bakınız,
dijital üniversite ve dünya globalleşirken biz gözümüzü kapattığımız zaman
önümüzdeki zemini kaybediyoruz. Gözümüz açık olmak zorunda, kulaklarımız
duymak zorunda, idrakimiz, basiretimiz sonuna kadar açık olmak zorunda. Ne
yapacağız? Bakın, yurt dışında bunu görüyoruz. Bazı üniversitelerimizde benzer
uygulamalar olduğuna dair duyumlar aldım ama tespit var mı elinizde derseniz
şu an yok. Ama bir alan çalışması bir referans sistemi oluşturulabilir. Bugün yurt
dışı doktora ve yüksek lisans tezlerinde nasıl ki referans alınıyor, İngiltere veya
Amerika’da bir üniversite Türkiye’den refere ettiği bir hocamızı nasıl referans
gösteriyorsa İLİTAM için de benzer bir referans uygulaması yapılabilir. Ben bunu
öneriyorum Sayın Başkanım.
Sayın Başkanım, teşekkür ediyorum. Hocalarımızla irtibat esnasında şunu
görüyorduk. Ne kadar ilgi görürse hocalarımız o derece karşılığını alıyor idik.
Dolayısıyla, biz burada tek taraflı bir düşüncemiz yok. Hem öğretmen hem hoca
ilişkisi içesinde karşılıklı etkileşimi heyecanı diri tutmaya çalışıyorduk. Bunun ar-
tırılması gerektiğini düşünüyorum.
OCAK 2020 99