Page 155 - ilitam-dergisi
P. 155

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               •   Devlet-Millet bütünleşmesini temin etmek suretiyle toplum ve çalışma
                   barışını tesis etmeyi, hür sendikacılık ilkeleri içerisinde üyelerin, sosyal
                   adalet ve sosyal güvenliğe kavuşturulması çerçevesinde; üyelerin ortak
                   ekonomik, sosyal, mesleki hak ve menfaatlerini koruma ve geliştirmeyi,
               •   Diyanet İşleri Başkanlığı ve Vakıflar Genel Müdürlüğü mevzuatlarının 21.
                   yüzyıl Türkiye’sinin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmesini
                   ve değişen şartlar ışığında iyileştirilmesi ve geliştirilmesi yönünde yol
                   göstermeyi, görüş ve öneride bulunmayı”

               amaç edinmiştir.

               Bunun içindir ki; ülkemizin en güzide kurumu olan Diyanet İşleri
            Başkanlığı’mızın ve değerli çalışanlarımızın her alanda (özlük, sosyal, mali, eği-
            tim vb) en üst seviyede olması için her türlü işbirliğine ve güç birliğine hazırdır.

               Başka bir açıdan da; çeşitli ilahiyat hocalarının (bilim insanlarının) ve örgün
            ilahiyat mezunlarının açık öğretim ilahiyata (İLİTAM) karşı oldukları bilinmek-
            tedir. Bu uygulamanın sınavı kazanarak örgün eğitim alanlara karşı bir haksız-
            lık olduğu savunulmaktadır. Bu görüşlerin de gerekçeleriyle dikkate alınması,
            eleştirilen noktalarla ilgili varsa düzenlemeler yapılmasının yerinde olacağını
            düşünmekteyiz.

               İLİTAM’a karşıtlık, Diyanet İşleri Başkanlığı personel kaynağının kendine özel
            olarak oluşturulması ile son bulabilir. İmam Hatip Liselerinden başlayarak, yıllık
            personel ihtiyacına göre seçme yapılabilir. Doğru din hizmeti sunacak, her yö-
            nüyle mesleki eğitimin ön plana çıkarıldığı (Diyanet personeli olarak yetişecek)
            lise porgramının oluşması.  Daha sonra buradan mezun olanlar lisans eğitimine
            (akademi) devamının sağlanması.

               Mezun olan görevli göreve başladığında uğraşacağı alan sadece doğru din
            hizmetini sunmak. Yüksek lisans, doktora vs. kendini daha da geliştirmek olabi-
            lecektir. Bu konu düşünülmeli ve tartışılmalıdır görüşündeyiz.











                                                                      OCAK 2020   155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160