Page 152 - ilitam-dergisi
P. 152

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






                  Türk Diyanet Vakıf-Sen olarak, 4688 sayılı yasa ve bağlantılı mevzuat çerçe-
               vesinde, çalışanlarımızın özlük, mali ve sosyal haklarının iyileştirilmesi, geliştiril-
               mesi ve yeni hakların alınması yönündeki çalışmalarımız sürmektedir.
                  Bunun yanında, bilgi çağı olarak ta adlandırılan günümüzde, halkımıza yüce
               dinimiz İslam’ı doğru olarak (Kur’an ve sünnete uygun) anlatmak ve öğretmekle
               görevli Diyanet çalışanlarımızın, din görevlilerimizin eğitim alanında da önder
               olmasını istemenin bir hak olduğuna inanıyoruz.

                  Teknolojinin gelişmesiyle bilgiye ulaşmanın kolaylaştığı günümüzde; din
               görevlilerimizin “ön alıcı, aklı ve duygularını birlikte dengeli kullanabilen insan-
               lar” olarak yetiştirilmesinin önemli olduğunu düşünmekteyiz.

                  Diyanet İşleri Başkanlığı’mızın verilerine dayanarak; 122.036 Diyanet çalı-
               şanın içerisinde lisans (dini öğrenim) mezunu sayısının 17.813 (%14,5) gibi bir
               sayıda kalması düşündürücü olsa gerektir. Buna bağlı olarak lisans mezunu sa-
               yısının 8.979 (%7,35) gibi düşük bir oranda kalması da önemlidir.

                  Esas konumuz olan ve çalışanların çoğunluğunu oluşturduğu Önlisans (dini
               öğrenim) mezunu 54.118 (%44,35) sayısı ki yarıya yakın olduğu görülmektedir.
               Bu da göstermektedir ki son yıllarda çalışanlarımız kendilerine verilen imkânı iyi
               değerlendirmişlerdir. İmam Hatip Lisesi mezunu olarak göreve başlayan çalı-
               şanlarımız İlahiyat önlisans programına ilgi göstermişlerdir.

                  Diğer önlisans mezunu sayısı 9.385 (%7,7), İmam Hatip Lisesi mezunu 26.601
               (%21,8) gibi bir sayıda bulunmaktadır.
                  Yukarıdaki sayısal verilerden de görüldüğü gibi, çalışanlarımız kendilerini
               eğitim alanında geliştirmeye açık olduklarını ispatlamıştır. Kurum ve paydaş ku-
               rumlarca gerekli imkân, destek, yardım ve ilgi verildiği takdirde eğitim seviyesi-
               nin daha da artacağı gözlenmektedir.

                  Burada belki sorgulanması gereken, İmam Hatip Lisesinden İlahiyat önlisan-
               sa, lisans (çoğunluk dini öğrenim olmakla veya diğer), yüksek lisans, doktora ve
               üzeri eğitimlerin yeterliliği olabilir.

                  Yeri  gelmişken,  İlahiyat  Meslek  Yüksekokullarının  gündeme  gelmesi  ve
               uygulamaya konulmasını sağlayan 14. Diyanet İşleri Başkanımız sayın Prof.
               Dr.Mustafa Said Yazıcıoğlu’na teşekkürlerimizi sunmayı bir borç biliyoruz.



           152   OCAK 2020
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157