Page 148 - Ön kapak-merged (1)
P. 148
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
==> Hizmet sunulurken bir takım standartlara ve etik ilkelere özen
gösterilmesi,
==> Vatandaş odaklı, kaliteli ve beklentilere uygun kamu hizmeti
sunumu gerçekleştirilmesi,
==> Yönetime vatandaşın katılımını da sağlayacak demokratik kültürün
geliştirilmesi,
==> İdarenin, vatandaşa hizmet için var olduğu bilinci içerisinde
vatandaşa hak ettiği saygı ve itibarın gösterilmesi,
==> Kolay erişilebilir, süratli karar veren, talep ve şikâyetleri dikkate
alan, şeffaf, katılımcı bir kamu yönetiminin tesis edilmesi,
==> Ayrıca, vatandaşların hak arama özgürlüklerinin kullanılmasını
sağlamak adına eylem, işlem, tutum ve davranışlarında bir takım
usul kurallarına da riayet edilerek kararların makul sürede verilmesi
ve gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarını ve süresini
gösteren işlem metninin geciktirilmeksizin ilgiliye bildirilmesi,
gibi hususların kazandırılması amaçlanmıştır.
Sonuç itibariyle “vatandaş dostu” bir yönetim anlayışının en üst seviyede
yerleşmesini temin amacıyla hazırlanan bu rehberin kamu hizmetlerinin
sunumunda idarelere yol göstermesi hedeflenmektedir.
147