Page 148 - Ön kapak-merged (1)
P. 148

İyi Yönetim İlkeleri Rehberi



               ==>  Hizmet  sunulurken  bir  takım  standartlara  ve  etik  ilkelere  özen
                     gösterilmesi,
               ==>  Vatandaş  odaklı,  kaliteli  ve  beklentilere  uygun  kamu  hizmeti
                     sunumu gerçekleştirilmesi,

               ==>  Yönetime vatandaşın katılımını da sağlayacak demokratik kültürün
                     geliştirilmesi,

               ==>  İdarenin,  vatandaşa  hizmet  için  var  olduğu  bilinci  içerisinde
                     vatandaşa hak ettiği saygı ve itibarın gösterilmesi,
               ==>  Kolay  erişilebilir,  süratli  karar  veren,  talep  ve  şikâyetleri  dikkate
                     alan, şeffaf, katılımcı bir kamu yönetiminin tesis edilmesi,

               ==>  Ayrıca,  vatandaşların  hak  arama  özgürlüklerinin  kullanılmasını
                     sağlamak adına eylem, işlem, tutum ve davranışlarında bir takım
                     usul kurallarına da riayet edilerek kararların makul sürede verilmesi
                     ve  gerekçeli  olması,  karara  karşı  başvuru  yollarını  ve  süresini
                     gösteren işlem metninin geciktirilmeksizin ilgiliye bildirilmesi,

               gibi hususların kazandırılması amaçlanmıştır.

               Sonuç itibariyle “vatandaş dostu” bir yönetim anlayışının en üst seviyede
               yerleşmesini temin amacıyla hazırlanan bu rehberin kamu hizmetlerinin
               sunumunda idarelere yol göstermesi hedeflenmektedir.

































                                                                                147
   143   144   145   146   147   148   149