Page 129 - Kadın ve Çocuk Çalıştayı
P. 129

Kadın ve çocuğun korunması gerektiği, toplumun zayıf kesimi olduğu
              tartışmasız kabul gören bir husus. Bunun için de kadınları şiddete ma-
              ruz kalma tehlikesi olduğunda ya da şiddete maruz kaldığında, koruyu-
              cu tedbirleri, önlemleri mutlaka almak zorundayız. Fakat sayın konuş-
              macılardan özellikle Sakin Hanımın değindiği husus bu düzenlemeleri
              yaparken, öncelikle şiddetin önlenmesi lazım ki, biz bu şiddet sarmalın-
              dan bir şekilde çıkabilelim. Bu sarmaldan çıkmadığımız takdirde, hangi
              yasal mevzuatı getirirsek getirelim, hangi ceza ile cezalandırırsak ceza-
              landıralım failleri, sonuç bir yerden sonra çıkmaza girecektir.

              Onun  için  öncelikli  konumuzun  eğitim  olması  gerektiğini  düşünüyo-
              rum ben de, az önce Derya arkadaşımızın da ifade ettiği gibi. Eğitim
              sorununu çözmediğimiz takdirde, bu sorunlara biz ilelebet boğuşmaya
              mahkum kalacağız. Bugün Danıştay olarak, üyesi olarak görev yaptığım
              yedi aylık zaman zarfında, önümüze gelen dosyalardan pek çoğunda ço-
              cukların cinsel istismarı dosyalarıyla karşılaşıyoruz ve çok acı olan şu
              ki, sadece erkeklerden ya da dışarıdaki bireylerden ya da aile içinden
              gelen istismarlar değil bunlar. Bilakis öğretmenlerinden gelen istismar
              olaylarıyla karşılaşıyoruz. Yani biz eğitim sorununu daha eğitimcilerimi-
              zi eğitememişiz. Bu eğitim sorununu aşmadan, hiçbir yere varmamız
              mümkün değil.

              Daha çocuk doğmadan önce, anne karnındayken, biz buna yönelik çalış-
              malara başlamak zorundayız. Bugün annenin fiziksel sağlığını ve bebe-
              ğin anne karnındaki sağlık durumunu izleyebiliyoruz, sağlık kurumları-
              mız vasıtasıyla. Ama daha bu aşamadan başlayarak, anneye çocuğunu
              nasıl eğitmesi gerektiği, çocuğunu fiziksel ya da bedensel veya yetenek-
              lerini geliştirmeye ve mesleki beceri kazandırmak için harcadığı yoğun
              çabayı, emeği, zamanı, parayı çocuğun iyi bir insan olması, erdemli bir
              insan olması için yapması gerekenler noktasında harcamadığımızı gö-
              rüyoruz.

              Biz bu konuya eğilmediğimiz, bunun her ne kadar çok zor olduğunu,
              on binlerce yıla dayandığını da ifade etsek, bu zihniyet değişimini yaşa-
              madığımız müddetçe, bu sorunu çözmemiz mümkün değil. Onun için
              ne kadar uzun soluklu bir mücadele olursa olsun, biz bu mücadeleyi
              yapmak zorundayız. Çocuklarımıza ilmi değerler eğitimi vermek zorun-
              dayız. Doğduğu günden itibaren erkek çocuklarının üstün olduğuna yö-
              nelik bir eğitim veriliyor. Aile eğitiminden başlayarak, kız kardeşini anne
              ağabeyine hizmet et, ağabeyine veya erkek kardeşine, ağabey de olmak
              zorunda değil. Erkek kardeşine su getir, yemek hazırla.



                128  T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134