Page 411 - kamu-personel-rejimi-1
P. 411
28) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
ticesinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli olarak
Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili yaptığı iti-
raza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece “makul
sürede karar verme” ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayısıyla ida-
renin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı anlaşıl-
mıştır. Ancak İstanbul Valiliği’nin, şikâyet başvurucusunun konuyla
ilgili ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara
karşı başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkele-
rinde vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi”
ilkesine uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkelere
de uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
30) 2709 sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikin-
ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma
süresinden arta kalan süre içinde İstanbul İdare Mahkemesinde yargı
yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre ŞİKÂYE-
TİN KABULÜNE;
406 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU