Page 409 - kamu-personel-rejimi-1
P. 409

hizmetlerin il özel idarelerince yapılmasına olanak tanınırken; 6360
            sayılı Kanun ile bu görevler büyükşehirlerde, il özel idarelerinin kal-
            dırılması nedeniyle, valiliklere bağlı olarak ihdas edilen “Yatırım İz-
            leme ve Koordinasyon Başkanlıklarına” verilmiştir. Yine 5302 sayılı
            Kanun’un, il özel idaresinin görevlerini “belediye sınırları dışında” ve
            “il sınırları içinde” olmak üzere ikiye ayırmıştır. İl özel idareleri, bele-
            diye sınırları dışında ağırlıklı olarak mahallî hizmetleri yürütmekte;
            belediye sınırları içerisinde ise daha çok merkezî idarenin yatırımları-
            na aracılık etmektedir. Ancak 6360 sayılı kanunla birlikte Büyükşehir-
            lerin sınırlarının il mülki sınırlarıyla özdeşleştirilmesi sonucunda bu
            düzenlemenin doğal sonucu olarak İl özel idaresinin belediye sınırları
            içindeki merkezî idareye ilişkin görevleri büyük ölçüde, 5302 sayılı Ka-
            nunun 28/A maddesiyle valiye bağlı olarak ihdas edilen “Yatırım İzle-
            me ve Koordinasyon Başkanlığı’na verilmiştir.
               24) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzu-
            at hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm
            dosya birlikte değerlendirildiğinde; son 4 yılı ... kadrosunda ol-
            mak üzere toplamda 25 yılı aşkın bir süre İl Özel İdarelerinde görev
            yapan şikayet başvurucusunun, bir anlamda İl Özel İdarelerinin kal-
            dırılmasıyla ortaya çıkan idari boşluğu doldurmak ihtiyacı ile kurul-
            duğu değerlendirilen Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlı-
            ğına atanması, kişinin bu alandaki deneyim ve tecrübesinden
            istifade edilmesi bakımından da isabetli ve yerinde olacaktır.
            Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması kapsamına
            hiç şüphesiz ki personelin bilgi, birikim, yetenek, deneyim ve
            tecrübesi de girmekte; geçmiş birikim ve deneyimlerin gör-
            mezden gelinerek dikkate alınmaması kamu kaynağının isra-
            fına yol açacağı gibi personel üzerinde de motivasyon kaybına
            sebep olarak iş verimini düşürebileceği göz önüne alındığında
            şikayetçinin  sınava  başvurusunun  reddedilmesinin  hakkani-
            yete aykırı olduğu, İstanbul Yatırım İzleme ve Koordinasyon
            Başkanlığında 1 yıl 1 ay 19 gün hizmeti olan şikayet başvuru-
            cusunun Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve
            Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümle-
            rine göre sınava girebilme şartlarını taşıdığı anlaşıldığından,
            2015 yılı içinde düzenlenmiş olan İçişleri Bakanlığı Görevde






           404   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414