Page 160 - kamu-personel-rejimi-2
P. 160
8.9. 1324 ve 1325 sayılı kanunların ilgili hükümlerinden, Silahlı
Kuvvetler teşkilatının gösterildiği kuruluş ve kadrolarının Millî Sa-
vunma Bakanlığınca Genelkurmay Başkanlığı ile koordine edilerek
düzenlendiği ve gerek Millî Savunma Bakanlığı gerekse Genelkurmay
Başkanlığında görev yapan personelin aynı teşkilatta (kuruluş ve kad-
ro) yer alarak çalıştığı ve bu çalışmanın Silahlı Kuvvetler hizmetleri-
nin tam bir bütünlük ve beraberlik içinde yürütülmesi amacıyla Millî
Savunma Bakanlığının Genelkurmay Başkanlığı ile sıkı bir işbirliği ve
beraberliği içinde gerçekleştirilmesinin yasal olarak da hükme bağlan-
dığının görüldüğü, nitekim 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
33 ve 34 üncü maddeleri uyarınca milli güvenliğe ilişkin kadrolar gizli
olduğundan, bu kadroların dairesince hazırlanması ve özel kanununda
yazılı şekle uygun olarak onanmasının söz konusu olduğu, idarelerin-
de vali ve belediyelerde belediye başkanının üst yönetici olduğu ifade
edildikten sonra, ancak, “Millî Savunma Bakanlığında üst yönetici Ba-
kandır” şeklinde özel bir düzenleme yapıldığı,
8.12. Genelkurmay Başkanlığı da bir kamu kurumu olup; tü-
zelkişiliğinin ve ayrı bir bütçesinin bulunmaması ve en önem-
lisi Millî Savunma Bakanlığı ile birlikte ortak oluşturulan tek
teşkilat olarak kabul edilmesi için 5018 sayılı Kamu Malî Yö-
netimi ve Kontrol Kanununda I sayılı cetvelde yer almaması
şeklindeki bir gerekçeye dayanılarak, Genelkurmay Başkanlığı
Adli Müşavirliğinde avukat/hukuk müşaviri olarak görev yapan
personelin 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname dışında bı-
rakılmasının, 1324 ve 1325 sayılı kanunlara aykırı olarak Adli
Müşavirlik biriminin dolayısıyla bu birim tarafından yerine
getirilen hukuk hizmetlerinin göz ardı edilmesi demek olduğu,
böyle bir yorumun Genelkurmay Başkanlığının Millî Savunma
Bakanlığı dışında ve ayrı olarak düşünülmesi suretiyle 1324 ve
1325 sayılı kanunlara aykırılık ve Genelkurmay Başkanlığının
kurum olarak yok sayılması sonucunu doğuracağı,
8.14. Türk Silahlı Kuvvetlerinde diğer kamu kurum ve kuruluşla-
rından farklı olarak tek hukuk birimi bulunmamakta, Millî Savunma
Bakanlığında Hukuk Müşavirliğinde ve Genelkurmay Başkanlığında
Adli Müşavirlikte yani 659 sayılı KHK’deki tanıma uyan her iki hukuk
biriminde hukuk müşaviri/avukatlık hizmetleri sınıfından personel
istihdam edildiği ve hukuk danışmanlığı hizmetinin yerine getirildiği,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 155