Page 160 - kamu-personel-rejimi-2
P. 160

8.9. 1324 ve 1325 sayılı kanunların ilgili hükümlerinden, Silahlı
            Kuvvetler teşkilatının gösterildiği kuruluş ve kadrolarının Millî Sa-
            vunma  Bakanlığınca  Genelkurmay  Başkanlığı  ile  koordine  edilerek
            düzenlendiği ve gerek Millî Savunma Bakanlığı gerekse Genelkurmay
            Başkanlığında görev yapan personelin aynı teşkilatta (kuruluş ve kad-
            ro) yer alarak çalıştığı ve bu çalışmanın Silahlı Kuvvetler hizmetleri-
            nin tam bir bütünlük ve beraberlik içinde yürütülmesi amacıyla Millî
            Savunma Bakanlığının Genelkurmay Başkanlığı ile sıkı bir işbirliği ve
            beraberliği içinde gerçekleştirilmesinin yasal olarak da hükme bağlan-
            dığının görüldüğü, nitekim 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
            33 ve 34 üncü maddeleri uyarınca milli güvenliğe ilişkin kadrolar gizli
            olduğundan, bu kadroların dairesince hazırlanması ve özel kanununda
            yazılı şekle uygun olarak onanmasının söz konusu olduğu, idarelerin-
            de vali ve belediyelerde belediye başkanının üst yönetici olduğu ifade
            edildikten sonra, ancak, “Millî Savunma Bakanlığında üst yönetici Ba-
            kandır” şeklinde özel bir düzenleme yapıldığı,
               8.12. Genelkurmay Başkanlığı da bir kamu kurumu olup; tü-
            zelkişiliğinin ve ayrı bir bütçesinin bulunmaması ve en önem-
            lisi Millî Savunma Bakanlığı ile birlikte ortak oluşturulan tek
            teşkilat olarak kabul edilmesi için 5018 sayılı Kamu Malî Yö-
            netimi ve Kontrol Kanununda I sayılı cetvelde yer almaması
            şeklindeki bir gerekçeye dayanılarak, Genelkurmay Başkanlığı
            Adli Müşavirliğinde avukat/hukuk müşaviri olarak görev yapan
            personelin 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname dışında bı-
            rakılmasının, 1324 ve 1325 sayılı kanunlara aykırı olarak Adli
            Müşavirlik biriminin  dolayısıyla bu birim tarafından yerine
            getirilen hukuk hizmetlerinin göz ardı edilmesi demek olduğu,
            böyle bir yorumun Genelkurmay Başkanlığının Millî Savunma
            Bakanlığı dışında ve ayrı olarak düşünülmesi suretiyle 1324 ve
            1325 sayılı kanunlara aykırılık ve Genelkurmay Başkanlığının
            kurum olarak yok sayılması sonucunu doğuracağı,
               8.14. Türk Silahlı Kuvvetlerinde diğer kamu kurum ve kuruluşla-
            rından farklı olarak tek hukuk birimi bulunmamakta, Millî Savunma
            Bakanlığında Hukuk Müşavirliğinde ve Genelkurmay  Başkanlığında
            Adli Müşavirlikte yani 659 sayılı KHK’deki tanıma uyan her iki hukuk
            biriminde hukuk müşaviri/avukatlık hizmetleri sınıfından personel
            istihdam edildiği ve hukuk danışmanlığı hizmetinin yerine getirildiği,




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  155
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165