Page 195 - kamu-personel-rejimi-2
P. 195
yapılmasının gerekli olup olmadığı konusunda tereddüde düşüldüğü,
izah edilen gerekçelerle, başvuranlara vekalet ücreti ödenip ödenme-
yeceği konusunda ortaya çıkan tereddüdün giderilerek ilgililere verile-
cek cevaba esas hukuki görüşün, bildirilmesinin Maliye Bakanlığından
talep edildiği,
Maliye Bakanlığı Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Mü-
dürlüğünce, Milli Savunma Bakanlığına verilen anılan görüş yazısında
özetle; Genelkurmay Başkanlığı ve Kuvvet Komutanlıkları adli
müşavirliklerinde görev yapan hukuk müşaviri ve avukatlara
vekalet ücreti ödenebilmesi için kanuni düzenleme yapılması
gerektiği, Avukatlık vekalet ücretinin de Anayasanın 128 inci
maddesi kapsamında değerlendirilmesi gerektiği ve ancak
kanuni düzenleme yapılması halinde ilgililere vekalet ücreti
ödenmesinin mümkün olabileceği
değerlendirmelerine yer verildiği, Anlaşılmıştır.
C. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz MAKAS’ın Kamu Başde-
netçisi’ne Önerisi
42. Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neti-
cesinde; şikâyet konularının
kısmen kabulü kısmen reddi gerektiği değerlendirilerek, bu kap-
samda;
42.1. İdarelerce yeterli sayıda davanın takip edildiği ve idare lehi-
ne yeteri kadar vekalet ücretine hükmedildiği halde bir takım sosyal
saikler ve diğer haklı nedenlerle tahsilatın az yapılmasından dolayı
üst limit dahilinde vekalet ücreti ödenememesi durumundan kaynaklı
mağduriyetlerin giderilmesi hususunun idarece değerlendirilmesi,
42.2. Genelkurmay Başkanlığında görev yapan hukuk müşaviri ve
avukatlara, 659 sayılı KHK ile uyumlu olarak mevzuata göre ödenebi-
lecek oranda vekalet ücreti ödenmesi ve mağduriyetlerin giderilmesi,
42.3. Kamuda görevli avukatlar ve hukuk müşavirlerine, daire dı-
şında yapılması gereken her keşif ve icra işlemi için yol tazminatı öde-
nebilmesi için, ilgili mevzuatta değişikliği yapılması,
42.4. Avukat ile hukuk müşaviri kadrolarının, 657 sayılı Devlet Me-
murları Kanunundaki sınıflandırma ilkesi çerçevesinde aynı hizmet
190 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU