Page 444 - kamu-personel-rejimi-2
P. 444
alındığını ve bugüne kadar kadrolu öğretmen olarak atanamadığını
ifade etmiştir.
4) Başvuran, Temmuz 2009/622 sayılı MEB’e Bağlı Eğitim Kurum-
larına Öğretmen Olarak Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Ol-
dukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları
Derslere İlişkin Esaslara Dair Tebliğin geçici 3. Maddesinde; bu kararla
öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programları arasın-
dan çıkarılan programlardan mezun olanlar ile bu kararın yürürlüğe
girdiği tarihte ilgili fakültelerde öğrenim görmekte olanların mezuni-
yetleri halinde daha önce atanabilecekleri alanlara atamalarına devam
edilir hükmüne ilgili idarenin uymadığını; Danıştay 12. Dairesinin
15/05/2013 tarihli ve E. 2010/5622, K. 2013/3957 sayılı kararı ile
Talim ve Terbiye Kurulunun 12/5/2006 tarihli ve 133 sayılı kararıyla
Çiçek Örgü Dokuma Öğretmenliğinin Teknoloji ve Tasarım Öğretmen-
liğine ikinci öncelikli atanma grubundan çıkarılmasına ilişkin genel
düzenleyici işlemin iptaline karar verdiğini; Danıştay’ın bu kararı üze-
rine Talim ve Terbiye Kurulunun 14/8/2013 tarihli ve 113 sayılı kararı
ile Çiçek Örgü Dokuma Öğretmenliğine Teknoloji ve Tasarım Öğret-
menliğine ikinci öncelikli olarak atanma hakkının verildiğini; eğitim-
de fırsat eşitliğine dayanarak Çiçek Örgü Dokuma Öğretmenliği gibi
atanma hakkı olan diğer branşlara da hakkın verilmesi gerektiğini; Ku-
rulun almış olduğu 12/5/2006 tarih ve 133 sayılı kararı ile 14/8/2013
tarihli ve 113 sayılı kararın iptal edilmesini istemektedir.
B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
5) Kurumun 21/2/2014 tarihli ve 1557 sayılı bilgi belge isteme
yazısına istinaden Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 27/3/2014
tarihli ve 1292967 sayılı cevabi yazısında yükseköğretim kurumları-
nın Nakış Öğretmenliği programından mezun olanların Nakış alanı
öğretmenliğine başvuru hakları bulunduğu ancak Teknoloji ve Tasa-
rım alanı öğretmenliğine başvuru haklarının bulunmadığı belirterek;
yürürlükten kaldırılan Talim ve Terbiye Kurulunun 12/07/2004 tarihli
ve 119 sayılı Kararının “İhtiyacın Karşılanamaması” başlığını taşıyan
8 inci maddesinin (c) bendine göre öğretmen açığının İş Eğitimi (İş ve
Teknik Eğitimi) Öğretmenliğine kaynak olarak belirlenen yükseköğ-
retim programlarından mezun olanlarla karşılanamadığı atama dö-
nemlerinde; Seramik Öğretmenliği, Nakış Öğretmenliği, Geleneksel
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 439