Page 560 - kamu-personel-rejimi-2
P. 560

bulunmaktadır. 17/2/2014 tarihinde 2 nci derecenin 2 nci kademesin-
            den emekliye ayrılan ...’ın bu tarihte emekli olmaması halinde normal
            şartlarda beklenen durum, 1/8/2014 tarihinde 2 inci derecenin 3 üncü
            kademesine, 1/8/2015 tarihinde de 1 inci derecenin 1 inci kademesi-
            ne gelmesidir. Kazanılmış hak aylığı yönünden 1 inci dereceye ulaşıl-
            mış olunması halinde de ek gösterge 2200 olacaktır. Ancak şikayetçi
            17/2/2014 tarihinde 2/2’den isteği üzerine emekli olmuştur.

               47. Sonuç olarak tüm inceleme ve araştırmalar, ilgili idarelerle ya-
            pılan yazışmalar ve değerlendirilen bilirkişi raporu ve yargı kararları
            çerçevesinde şikâyetçinin emeklilik işlemleri sırasında kazanılmış hak
            aylığının 2 nci derecenin 2 inci kademesi olarak belirlenmesi ve buna
            bağlı olarak ek göstergesinin 1600 olarak tespit edilmesi işleminde hu-
            kuka aykırılık bulunmadığı kanaatine varılmıştır.

               48. Emsal uygulaması ile ilgili olarak Anayasa Mahkemesine taşı-
            nan davada Anayasa Mahkemesi, Kararımızın 28 numaralı paragrafın-
            da da kısaca değinilen kararı ile iptal istemini reddetmiştir.
               49. Dolayısıyla emsal uygulamasının düzenlendiği 657 sayılı Kanu-
            nun ilgili hükmü ile ilgili olarak Anayasa Mahkemesinin verdiği karar
            ve yukarıda yer verilen gerekçelerle, şikâyetçinin ek göstergesinin be-
            lirlenmesine yönelik yürütülen idari işlemlerde hakkaniyete aykırı bir
            hususun bulunmadığı kanaatine varılmıştır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               50. İnsan hakları yönünden yapılan değerlendirmede, etkin başvu-
            ru yollarının açık olduğu, ayrımcılık yasağı, hakların kötüye kullanıl-
            ması ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin (AİHS) 1 no’lu protoko-
            lünün 1 inci maddesinde yazılı mülkiyet hakkının ihlalinin söz konusu
            olmadığı, dolayısıyla insan hakları ihlaline rastlanmadığı sonucuna
            varılmıştır.

               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               51. Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı’nın 41 inci maddesinde geçen
            “iyi bir yönetim hakkı”nın uygulamada ne anlama geldiğini açıklayan
            ve Ülkemizin de aday olduğu Avrupa Birliği’nin müktesebatının bir
            parçası olan Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında iyi yönetim ilke-
            leri ortaya konulmuştur.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  555
   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565