Page 603 - kamu-personel-rejimi-3
P. 603

ve Ticaret Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığından gelen yazıda
            Merkezi Yönetim Bütçe kapsamında dil kursu ödeneğinden faydalan-
            mak için aranılan şartların yazıldığı, Başvurucunun şartları sağlamak
            amacıyla Özel Denizli Türk Amerikan derneğinden teklif aldığı, alınan
            teklifte kur program ve saatlerinin Strateji Geliştirme Başkanlığının
            belirtilen şartları sağladığı, bu sebeple yabancı kurs ücretinin kanunda
            yazılı oranda görev yaptığı birimden karşılanmasını talep ettiği, fakat
            başvurucu tarafından yapılan talebin kurum tarafından uygun görül-
            mediği dosya içeriğinden anlaşılmaktadır.
               18) Kurumdan istenilen bilgi ve belge neticesinde gönderilen cevap
            yazısında, şikayetçinin talebinin yabancı dil bilgisi gerektiren bir gö-
            rev ifa etmemesi nedeniyle bakanlık makamı tarafından uygun görül-
            mediği belirtilmiş ayrıca daha önceden Gümrük ve Ticaret Denetmen
            Yardımcılarına yönelik buna benzer yapılmış bir uygulamanın olmadı-
            ğı ifade edilmiştir.

               19) 11 nolu paragrafta yer verilen mevzuat hükmü uyarınca kurum
            bütçesinden yabancı dil kursu ödeneği verilmesinde bakanlık maka-
            mının onayı arandığından, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın başvuru-
            cunun talebini reddetmesinin mevzuat ve takdir yetkisi kapsamında
            değerlendirilmesi gerekmektedir
               20) İdareye kanunilik ilkesi çerçevesinde belli konularda takdir yet-
            kisinin tanınması görevlerinin niteliği yönünden zorunludur. Ancak
            idareye belli konularda takdir yetkisinin tanınması, idarenin keyfi ola-
            rak hareket edebileceği anlamına gelmez. Bu doğrultuda idare takdir
            yetkisini kullanırken yasanın koyduğu sınırlar içinde kalmalı, eşitlik
            ilkesine önem vermeli, bu yetkiyi kamu yararı için kullanmalı, yasanın
            öngördüğü amaçtan başka ya da kamu yararı dışında bir amaç için kul-
            lanmamalı ve bu yetkiyi gerekçeli olarak kullanmalıdır. (Bkz. Prof. Dr.
            Şeref GÖZÜBÜYÜK, “Yönetim Hukuku”, Eylül/1991 s. 204)
               21) Bu bağlamda takdir yetkisi, idarenin belli şart ve durumların
            meydana gelmesi halinde belli bir kararı alıp almamak veya kanunda
            öngörülen değişik çözümler arasında bir seçim yapmak konusunda ta-
            nınan bir serbestiye ya da belirli bir konuda karar alabilmek için hangi
            şart ve durumların ortaya çıkması gerektiğini tespit etmek imkânına
            sahip olması olarak tanımlanabilir.






           598   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608