Page 781 - kamu-personel-rejimi-3
P. 781

II. OLAY VE OLGULAR

               A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
               3) Demre Aile Sağlığı Merkezinde Aile Hekimi olarak görev yap-
            makta olan şikâyetçi, kendisine verilen 10 (on) ihtar puanı cezasıyla il-
            gili olarak Kurumumuza yaptığı 08.04.2016 tarihli ve 2016/1624 nolu
            şikâyet başvurusunda; 5258 sayılı yasa ile görev yapan aile hekimi ol-
            duğunu, tabi olduğumuz yasada adli ve defin nöbeti görevi bulunma-
            dığını, buna rağmen adli ve defin nöbeti tutturulduğunu, 07/09/2015
            tarihinde telefona bakmamasından dolayı kendisi hakkında soruştur-
            ma başlatılıp “ verilen diğer görevleri yerine getirmeme “den ceza ve-
            rildiğini iddia ederek, verilen idari cezanın iptalini talep etmektedir.

               B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
               4) Şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulması amacıyla Kuru-
            mumuzun 18/05/2016 tarihli bilgi belge isteme yazısı üzerine Antalya
            Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından gönderilen 31/05/2016 tarih ve
            E.471 sayılı cevabi yazı eklerinde özetle;

               4.1) Demre Merkez ASM de Aile Hekimi olarak çalışan Dr. ...’in
            Demre Toplum sağlığınca 25/01/2013 tarihli ve 28539 sayılı Resmi
            Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Aile Hekimliği Uygulama
            Yönetmeliğinin Çalışma Saatleri başlıklı 10 uncu maddesinin 5 inci
            bendine istinaden tanzim edilen nöbet listesine göre hazırlanıp Kay-
            makamlık Makamınca onaylanan Adli Tabip Nöbet Listesine göre Nö-
            betçi-İcapçı olduğunun , 07/09/2016 tarihinde akşam saat 18:30 sıra-
            larında vefat etmiş vatandaşın yakınlarının defin ruhsatı talep etmesi
            üzerine icap nöbetçisi şikayetçinin arandığı ancak şikayetçinin tele-
            fonlara cevap vermediği ve geri dönüş yapmadığı, vefat eden şahsın
            yakınları tarafından icap nöbetçisi Dr. ... hakkında Sağlık Bakanlığının
            şikayet hattı olan Sağlık Bakanlığı iletişim merkezi’ne (SABİM) şikayet
            edildiği, daha sonra idari soruşturma açılarak şikayetçi hakkında “Aile
            Hekimliği Uygulama Yönetmeliği”nin 10. Maddesinin 5. fıkrası, “ Me-
            zarlık Yerlerini İnşaası İle Cenaze Nakil ve Defin İşlemleri Hakkında
            Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in 16. Madde-
            sinin 4. Fıkrası, gereğince 10 ihtar puanı verilmesine karar verildiği,








           776   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786