Page 113 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 113

YILLIK RAPOR 2013



                eğitim-öğretim yılındaki uygulaması-       esnek, ülkenin iş gücü talebine cevap
                na aykırılık teşkil ettiği ve kendi için-  veren, yaşam boyu öğrenme felsefesi
                de çelişki oluşturduğu tespit edilmiş-     ile her yaştan öğrencinin eğitim tale-
                tir.                                       bini karşılayan, sistemin ve progra-
              -  AİHM kararları açısından, “Eğitim         mın tanınırlığını sağlayan bir eğitimi
                ve öğrenim hakkı ve ödevi”nin Ana-         hedeflediği;  bu  süreçte  amaçlananın
                yasamızın “Sosyal ve ekonomik hak-         yükseköğretim sistemlerinin kendile-
                lar ve ödevler” başlığı altında 42’inci    rine özgü farklılıkları korunarak bir-
                maddesinde düzenlendiği, dolayısıy-        birleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu
                la  Devletin  yükümlülüğünde  olduğu;      hale getirilmesi olduğu vurgulanmış-
                işyükü, yoğunluğu, zaman kısıtı gibi       tır. Bologna süreci açısından açıköğ-
                gerekçelerin somut olayda ileri sürü-      retim sistemine göre eğitim görmek-
                lemeyeceği değerlendirilmiştir. Nite-      te olan öğrencilere bütünleme sınav
                kim uzun süredir devam eden iş yükü        hakkı tanınmasının bu sürecin hedef-
                yığılması gibi bir gerekçeyle devletin     leri ile çelişmeyeceği tespit edilmiş-
                görevlerini yapmaktan kaçınama-            tir. 36
                yacağı veyahut geciktiremeyeceği,       -  İyi yönetim ilkeleri olarak kabul edi-
                bu  durumun  ancak  geçici  ve  istisnai   len, idarede istikrar, belirlilik, öngörü-
                olması ve Devlet tarafından gerekli        lebilirlik ve haklı beklenti gibi ilkeler
                çözümleyici tedbirlerin de alınma-         açısından da bütünleme sınav hakkı-
                sı koşullarının gerçekleşmesi duru-        nın tanınmasına ilişkin talep değer-
                munda  hak  ihlalinin  bulunmayacağı,      lendirilmiş ve Anadolu Üniversitesi-
                Devletin görev ve yükümlülüklerini         nin örgün eğitimde yapmaya devam
                gereğince yerine getirebileceği şekil-     ettiği bütünleme sınavının açıköğ-
                de sistem ve işleyişini düzenlemekle       retim öğrencilerine verilmemesinin
                yükümlü olduğu AİHM içtihatlarıyla         hakkaniyete ve iyi yönetim ilkelerine
                tespit edildiği vurgulanmıştır. 35         aykırılık teşkil ettiği tespit edilmiştir.

              -  Bologna  süreci  açısından, Bologna       Yapılan inceleme neticesinde,
                sürecinde Üniversitenin, kitle eğiti-   -  YÖK’e    Anadolu    Üniversitesinin
                mine odaklı, şeffaf, tanınır ve hare-      “2012-2013 öğretim yılından itibaren
                ketli, öğrenci merkezli, çağdaş tek-       açıköğretim sistemi ile bütünleme sı-
                nolojiyi kullanabilen, etkileşimli ve      navının yapılmasının mümkün olma-

            35   Zimmermann ve Steiner / İsviçre, 13 Temmuz 1983 tarihli
              karar ve Mansur/Türkiye 8 Haziran 1995 tarihli kararlar  36    https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=3



                                                   113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118