Page 39 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 39
ve işleyişleri hakkında ilgili uzmanlarımıza yıl içerisinde çeşitli tarihlerde eğitimler
verilmiştir.
Emniyet Genel Müdürlüğü, “Gösteri, yürüyüş ve toplumsal olaylara müdahale esasları”,
“Asayiş olaylarına yönelik uygulamalar”,“Yargıtay içtihatları ve AİHM kararları”,
“Trafik güvenliği ve uygulamaları,“Yabancıların vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı
hakları ve muhtemel durumlar”, “Milli güvenlik ve terör olayları”,“Basılı yayınlar, sanat
ve kültürel haklar konusunda uygulamalar” ve “Adli ve idari görevler dışında polisin
görev aldığı uygulamalardan doğan sorunlar” konularında Kurum uzmanlarına
bilgilendirmelerde bulunmuştur.
3.2.Paydaşlarla İlişkiler
3.2.1. Medya ile İlişkiler
Anayasal hak olarak tanınan “Kamu Denetçisine başvurma hakkı” konusunda vatandaşı
bilinçlendirmek ve idarenin iyi yönetim ilkelerine uygun işleyişini sağlamak için basın
kuruluşları ile etkin ve sürekli ilişkilerin tesis edilmesi büyük önem arz etmektedir.
Doğası gereği tavsiye niteliğinde kararlar alan Kuruma verilecek toplumsal destek,
çözüm önerilerinin idarelerce yerine getirilmesini ve toplumun tüm kesimlerine
ulaşmasını temin etmek için elzemdir. Bu desteğin sağlanmasında, tanınırlık değerli bir
unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
Kurumun tanınırlığına katkı veren basın ve medya da, idaredeki eksikleri Kuruma
aktarmakta, faaliyetlerin topluma duyurulmasını sağlamakta ve halkın nabzını tutarak
YILLIK RAPOR 2013
Kuruma geri bildirimlerde bulunmaktadır. Böylece, birey ile etkili iletişim
kurulabilmektedir.
temsilcileri tarafından bu kurumların gö- ğerli bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
revleri, faaliyet alanları ve işleyişleri hak- Yeni kurulmuş olan Kurumun,görünürlüğünü arttırmak amacıyla, iki farklı kamu spotu
Kurumun tanınırlığına katkı veren
hazırlanmış ve ulusal medyada yayımlanmak üzere RTÜK aracılığı ile ilgili yerlere
kında ilgili uzmanlarımıza yıl içerisinde basın ve medya da, idaredeki eksikleri
gönderilmiştir. Ayrıca, tanıtım amaçlı 4 farklı dilde (Türkçe İngilizce, Arapça ve Kürtçe)
çeşitli tarihlerde eğitimler verilmiştir. Kuruma aktarmakta, faaliyetlerin toplu-
afiş hazırlanmış, uygun görülen yerlere asılması için tüm valiliklere gönderilmiştir.
Emniyet Genel Müdürlüğü, “Gösteri,
yürüyüş ve toplumsal olaylara müdahale Basına verilen değerin bir ifadesi olarak,
Kurumun şikâyet başvurularını almaya
esasları”, “Asayiş olaylarına yönelik uygu-
başladığı ilk aylarda Kamu Başdenetçisi Sn. M.
lamalar”, “Yargıtay içtihatları ve AİHM Nihat Ömeroğlu, İstanbul’da ileri gelen medya
kararları”, “Trafik güvenliği ve uygulama- temsilcilerini ziyaret etmiş ve sonrasında
ları, “Yabancıların vatandaşlık, mülteci ve TBMM’de düzenlenen bir kahvaltıda basın
sığınmacı hakları ve muhtemel durumlar”, mensuplarıyla bir araya gelmiştir.
“Milli güvenlik ve terör olayları”, “Basılı
yayınlar, sanat ve kültürel haklar konusun- Kamu Başdenetçisi basn mesuplar ile
Kamu Başdenetçisi basın mensupları ile
TBMM’de görüştü
da uygulamalar” ve “Adli ve idari görevler TBMM’de görüştü.
dışında polisin görev aldığı uygulamalar- ma duyurulmasını sağlamakta ve halkın 26
dan doğan sorunlar” konularında Kurum nabzını tutarak Kuruma geri bildirimlerde
uzmanlarına bilgilendirmelerde bulun- bulunmaktadır. Böylece, birey ile etkili ile-
muştur. tişim kurulabilmektedir.
Yeni kurulmuş olan Kurumun, görü-
3.2. Paydaşlarla İlişkiler nürlüğünü arttırmak amacıyla, iki farklı
3.2.1. Medya ile İlişkiler kamu spotu hazırlanmış ve ulusal medya-
da yayımlanmak üzere RTÜK aracılığı ile
Anayasal hak olarak tanınan “Kamu
Denetçisine başvurma hakkı” konusunda ilgili yerlere gönderilmiştir. Ayrıca, tanı-
vatandaşı bilinçlendirmek ve idarenin iyi tım amaçlı 4 farklı dilde (Türkçe, İngilizce,
yönetim ilkelerine uygun işleyişini sağla- Arapça ve Kürtçe) afiş hazırlanmış, uygun
mak için basın kuruluşları ile etkin ve sü- görülen yerlere asılması için tüm valilikle-
rekli ilişkilerin tesis edilmesi büyük önem re gönderilmiştir.
arz etmektedir. Basına verilen değerin bir ifadesi ola-
rak, Kurumun şikâyet başvurularını alma-
Doğası gereği tavsiye niteliğinde ka-
rarlar alan Kuruma verilecek toplumsal ya başladığı ilk aylarda Kamu Başdenetçisi
destek, çözüm önerilerinin idarelerce yeri- Sn. M. Nihat Ömeroğlu, İstanbul’da ileri
ne getirilmesini ve toplumun tüm kesimle- gelen medya temsilcilerini ziyaret etmiş
rine ulaşmasını temin etmek için elzemdir. ve sonrasında TBMM’de düzenlenen bir
Bu desteğin sağlanmasında, tanınırlık de- kahvaltıda basın mensuplarıyla bir araya
39