Page 39 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 39

ve  işleyişleri  hakkında  ilgili  uzmanlarımıza  yıl  içerisinde  çeşitli  tarihlerde  eğitimler
                                                          verilmiştir.

                                                          Emniyet Genel Müdürlüğü, “Gösteri, yürüyüş ve toplumsal olaylara müdahale esasları”,
                                                          “Asayiş  olaylarına  yönelik  uygulamalar”,“Yargıtay  içtihatları  ve  AİHM  kararları”,
                                                          “Trafik  güvenliği  ve  uygulamaları,“Yabancıların  vatandaşlık,  mülteci  ve  sığınmacı
                                                          hakları ve muhtemel durumlar”, “Milli güvenlik ve terör olayları”,“Basılı yayınlar, sanat
                                                          ve  kültürel  haklar  konusunda  uygulamalar”  ve  “Adli  ve  idari  görevler  dışında  polisin
                                                          görev  aldığı  uygulamalardan  doğan  sorunlar”  konularında  Kurum  uzmanlarına
                                                          bilgilendirmelerde bulunmuştur.
                                                          3.2.Paydaşlarla İlişkiler
                                                          3.2.1. Medya ile İlişkiler
                                                          Anayasal hak olarak tanınan “Kamu Denetçisine başvurma hakkı” konusunda vatandaşı
                                                          bilinçlendirmek ve idarenin iyi yönetim ilkelerine uygun işleyişini sağlamak için basın
                                                          kuruluşları ile etkin ve sürekli ilişkilerin tesis edilmesi büyük önem arz etmektedir.
                                                          Doğası  gereği  tavsiye  niteliğinde  kararlar  alan  Kuruma  verilecek  toplumsal  destek,
                                                          çözüm  önerilerinin  idarelerce  yerine  getirilmesini  ve  toplumun  tüm  kesimlerine
                                                          ulaşmasını temin etmek için elzemdir. Bu desteğin sağlanmasında, tanınırlık değerli bir
                                                          unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
                                                          Kurumun  tanınırlığına  katkı  veren  basın  ve  medya  da,  idaredeki  eksikleri  Kuruma
                                                          aktarmakta, faaliyetlerin topluma duyurulmasını sağlamakta ve halkın nabzını tutarak
                                                                                     YILLIK RAPOR 2013
                                                          Kuruma  geri  bildirimlerde  bulunmaktadır.  Böylece,  birey  ile  etkili  iletişim
                                                          kurulabilmektedir.
            temsilcileri tarafından bu kurumların gö-  ğerli bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
            revleri, faaliyet alanları ve işleyişleri hak-  Yeni kurulmuş olan Kurumun,görünürlüğünü arttırmak amacıyla, iki farklı kamu spotu
                                                           Kurumun tanınırlığına katkı veren
                                                          hazırlanmış  ve  ulusal  medyada  yayımlanmak  üzere  RTÜK  aracılığı  ile  ilgili  yerlere
            kında ilgili uzmanlarımıza yıl içerisinde   basın ve medya da, idaredeki eksikleri
                                                          gönderilmiştir. Ayrıca, tanıtım amaçlı 4 farklı dilde (Türkçe İngilizce, Arapça ve Kürtçe)
            çeşitli tarihlerde eğitimler verilmiştir.   Kuruma aktarmakta, faaliyetlerin toplu-
                                                          afiş hazırlanmış, uygun görülen yerlere asılması için tüm valiliklere gönderilmiştir.
                Emniyet Genel Müdürlüğü, “Gösteri,
            yürüyüş ve toplumsal olaylara müdahale                                            Basına  verilen  değerin  bir  ifadesi  olarak,
                                                                                              Kurumun     şikâyet   başvurularını   almaya
            esasları”, “Asayiş olaylarına yönelik uygu-
                                                                                              başladığı ilk aylarda Kamu Başdenetçisi Sn. M.
            lamalar”, “Yargıtay içtihatları ve AİHM                                           Nihat Ömeroğlu, İstanbul’da ileri gelen medya
            kararları”, “Trafik güvenliği ve uygulama-                                        temsilcilerini  ziyaret  etmiş  ve  sonrasında
            ları, “Yabancıların vatandaşlık, mülteci ve                                       TBMM’de  düzenlenen  bir  kahvaltıda  basın
            sığınmacı hakları ve muhtemel durumlar”,                                          mensuplarıyla bir araya gelmiştir.
            “Milli güvenlik ve terör olayları”, “Basılı
            yayınlar, sanat ve kültürel haklar konusun-    Kamu Başdenetçisi  basn mesuplar ile
                                                            Kamu Başdenetçisi basın mensupları ile
                                                                   TBMM’de  görüştü
            da uygulamalar” ve “Adli ve idari görevler             TBMM’de görüştü.
            dışında polisin görev aldığı uygulamalar-  ma duyurulmasını sağlamakta ve halkın     26
            dan doğan sorunlar” konularında Kurum      nabzını tutarak Kuruma geri bildirimlerde

            uzmanlarına bilgilendirmelerde bulun-      bulunmaktadır. Böylece, birey ile etkili ile-
            muştur.                                    tişim kurulabilmektedir.
                                                           Yeni kurulmuş olan Kurumun, görü-
            3.2. Paydaşlarla İlişkiler                 nürlüğünü arttırmak amacıyla, iki farklı
            3.2.1. Medya ile İlişkiler                 kamu spotu hazırlanmış ve ulusal medya-
                                                       da yayımlanmak üzere RTÜK aracılığı ile
                Anayasal hak olarak tanınan “Kamu
            Denetçisine başvurma hakkı” konusunda      ilgili yerlere gönderilmiştir. Ayrıca, tanı-
            vatandaşı bilinçlendirmek ve idarenin iyi   tım amaçlı 4 farklı dilde (Türkçe, İngilizce,
            yönetim ilkelerine uygun işleyişini sağla-  Arapça ve Kürtçe) afiş hazırlanmış, uygun
            mak için basın kuruluşları ile etkin ve sü-  görülen yerlere asılması için tüm valilikle-
            rekli ilişkilerin tesis edilmesi büyük önem   re gönderilmiştir.
            arz etmektedir.                                Basına verilen değerin bir ifadesi ola-
                                                       rak, Kurumun şikâyet başvurularını alma-
                Doğası gereği tavsiye niteliğinde ka-
            rarlar alan Kuruma verilecek toplumsal     ya başladığı ilk aylarda Kamu Başdenetçisi
            destek, çözüm önerilerinin idarelerce yeri-  Sn. M. Nihat Ömeroğlu, İstanbul’da ileri
            ne getirilmesini ve toplumun tüm kesimle-  gelen medya temsilcilerini ziyaret etmiş
            rine ulaşmasını temin etmek için elzemdir.   ve sonrasında TBMM’de düzenlenen bir
            Bu desteğin sağlanmasında, tanınırlık de-  kahvaltıda basın mensuplarıyla bir araya




                                                    39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44