Page 42 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 42

YILLIK RAPOR 2013


             lendirilmektedir. Kurumumuzun etkinli-    yönetim  ilkeleri  doğrultusunda  faaliyet
             ğinin ve tanınırlığının artmasıyla, gelecek   gösterilmesini, sorunların uzlaşma ile çö-
             şikâyet başvurularının da artacağı düşü-  zülmesini, çözüm için Kurum tarafından
             nülmektedir.                              yapılacak  önerilerin  etkin  bir  şekilde  uy-

                 Kamu     Başdenetçisi  ile   Denet-   gulanmasını sağlamak  temel amaç olarak
             çilerinin     görüşmede      bulunduk-    görülmektedir.
             ları  STK’ların   listesi  ise  Ek-2’de       Bu amaçla, idare nezdinde üst düzey-
             yer almaktadır.                           de irtibat birimlerinin kurulması sağlan-
                                                       makta ve şikâyet başvuruları kapsamında
             3.2.3.  Kamu idareleriyle yapılan
             görüşmeler                                da ilgili idareyle yazılı ve sözlü temaslar
                                                       kurulmaktadır.  İdareyle  yapılan  görüş-
                 Kamu Denetçiliği Kurumu, bireyin      meler neticesinde, Sosyal Güvenlik Kuru-
             idare ile uyuşmazlıklarına çözüm getirmek
             3.2.3. Kamu idareleriyle yaplan görüşmeler
                                                       munda ve Maliye Bakanlığında üst düzey
             için faaliyette bulunmaktadır. Dolayısıyla,   irtibat birimleri kurulmuş olup, şikâyet
             kamu idareleri ile etkin bir iletişim, uzlaş-
             Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  bireyin  idare  ile  uyuşmazlıklarına  çözüm  getirmek  için
                                                       başvuruları hakkındaki bilgi alışverişinin
             manın sağlanması ve hayata geçmesi için
             faaliyette  bulunmaktadır.  Dolayısıyla,  kamu  idareleri  ile  etkin  bir  iletişim,  uzlaşmanın
                                                       bu birimler aracılığıyla yürütülmesi sağ-
             elzemdir. Yeni kurulmuş olduğu da göz
             sağlanması  ve  hayata  geçmesi  için  elzemdir.  Yeni  kurulmuş  olduğu  da  göz  önünde
                                                       lanmıştır.
             önünde bulundurulduğunda, Kurumun
             bulundurulduğunda,  Kurumun  kuruluş  amacı  ile  çalışma  usul  ve  esaslarının  kamu
                                                                                      amacıyla,
                                                                        tanıtılması
                                                           Kurumun
             kuruluş amacı ile çalışma usul ve esasla-
             idarelerine anlatılması gereği ortaya çıkmaktadır.
                                                       TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komis-
             rının kamu idarelerine anlatılması gereği
                                                       yonu, Dilekçe Komisyonu ve Kamu İkti-
             ortaya çıkmaktadır.
             İdare  ile  yapılan  görüşmelerde,  vatandaş  odaklı  kamu  hizmeti  anlayışı  ile  iyi  yönetim
                                                       sadi Teşebbüsleri Komisyonu da ziyaret
             ilkeleri doğrultusunda faaliyet gösterilmesini, sorunların uzlaşma ile çözülmesini, çözüm
                 İdare ile yapılan görüşmelerde, vatan-  edilmiştir.
             için  Kurum  tarafından  yapılacak  önerilerin  etkin  bir  şekilde  uygulanmasını  sağlamak
             daş odaklı kamu hizmeti anlayışı ile iyi
             temel amaç olarak görülmektedir.              Ayrıca, OYAK hakkında Kuruma ya-
                                                       pılan başvurularda sıklıkla gündeme geti-
                                                       rilen “emekli olan Türk Silahlı Kuvvetleri dinde üst düzeyde irtibat
                                                                    Bu amaçla, idare nez
                                                       personeline OYAK tarafından ikramiyele-          sağlanmakta          ve
                                                                    birimlerinin
                                                                                       kurulması
                                                       rin rütbe esasına göre ödendiği, astsubay-
                                                                    şikâyet  başvuruları  kapsamında  da  ilgili
                                                       ların OYAK yönetiminde temsil edilmedi- ve       sözlü       temaslar
                                                                                    yazılı
                                                                    idareyle
                                                       ği ve yedek subaylardan kesilen aidatların
                                                                    kurulmaktadır.  İdareyle  yapılan  görüşmeler
                                                       iade edilmediği” şikâyetleriyle ilgili OYAK
                                                                    neticesinde,  Sosyal  Güvenlik  Kurumu’nda  ve
                                                       temsilcileri ile bilgilendirme ve çalışma     üst    düzey       irtibat
                                                                    Maliye
                                                                                Bakanlığı’nda
                                                       toplantısı yapılmış, ayrıntılı bilgi alınmış-
                 Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, şikâyet
              Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, şikâyet konularıyla     birimleri         kurulmuş           olup,       şikâyet
             konularyla ilgililrle görüşmek üzere İstanbul
                                                       tır.
                  ilgili görüşmek üzere İstanbul Orman Bölge
                 Orman Bölge Müdürlüğünü ziyaret etti                başvurularına  hakkındaki  bilgi  alışverişinin
                        Müdürlüğünü ziyaret etti.
                                                                     bu      birimler        aracılığıyla       yürütülmesi
             sağlanmıştır.
                                                     42
             Kurumun  tanıtılması amacıyla,  TBMM  İnsan Haklarını  İnceleme  Komisyonunu,  Dilekçe
             Komisyonunu ve Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonu da ziyaret edilmiştir.
             Ayrıca, OYAK hakkında Kuruma yapılan başvurularda sıklıkla gündeme getirilen “emekli
             olan  Türk  Silahlı  Kuvvetleri  personeline  OYAK  tarafından  ikramiyelerin  rütbe  esasına
             göre ödendiği, astsubayların OYAK yönetiminde temsil edilmediği ve yedek subaylardan
             kesilen aidatların iade edilmediği” şikâyetleriyle ilgili OYAK temsilcileri ile bilgilendirme
             ve çalışma toplantısı yapılmış, ayrıntılı bilgi alınmıştır.
             Kurumun  idare  ile  yapmış  olduğu  diğer  temaslara;  Hazine  Müsteşarlığı,  Türkiye
             Cumhuriyet  Merkez  Bankası,  Sermaye  Piyasası  Kurulu,  Bankacılık  Düzenleme  ve
             Denetleme Kurulu, Türkiye Bankalar Birliği, Devlet Personel Dairesi Başkanlığı, Türkiye
             İş  Kurumu,  Kamu  İhale  Kurumu,  Vergi  Denetim  Kurulu,  Türkiye  Belediyeler  Birliği,
             Sincan  Ceza  İnfaz  Kurumu,  İstanbul  Orman  Bölge  Müdürlüğü,  yöneticileri  ile
             gerçekleştirilen görüşmeler de örnek olarak verilebilir.

             3.3. Uluslararas İlişkiler


             Ombudsman, insan haklarına saygılı ve hukukun üstünlüğü anlayışının egemen kılındığı
             bir  kamu  idaresinin  oluşturulmasını  teşvik  eden  ve  idare  ile  bireyler  arasında  bir
                                                                      29
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47