Page 42 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 42
YILLIK RAPOR 2013
lendirilmektedir. Kurumumuzun etkinli- yönetim ilkeleri doğrultusunda faaliyet
ğinin ve tanınırlığının artmasıyla, gelecek gösterilmesini, sorunların uzlaşma ile çö-
şikâyet başvurularının da artacağı düşü- zülmesini, çözüm için Kurum tarafından
nülmektedir. yapılacak önerilerin etkin bir şekilde uy-
Kamu Başdenetçisi ile Denet- gulanmasını sağlamak temel amaç olarak
çilerinin görüşmede bulunduk- görülmektedir.
ları STK’ların listesi ise Ek-2’de Bu amaçla, idare nezdinde üst düzey-
yer almaktadır. de irtibat birimlerinin kurulması sağlan-
makta ve şikâyet başvuruları kapsamında
3.2.3. Kamu idareleriyle yapılan
görüşmeler da ilgili idareyle yazılı ve sözlü temaslar
kurulmaktadır. İdareyle yapılan görüş-
Kamu Denetçiliği Kurumu, bireyin meler neticesinde, Sosyal Güvenlik Kuru-
idare ile uyuşmazlıklarına çözüm getirmek
3.2.3. Kamu idareleriyle yaplan görüşmeler
munda ve Maliye Bakanlığında üst düzey
için faaliyette bulunmaktadır. Dolayısıyla, irtibat birimleri kurulmuş olup, şikâyet
kamu idareleri ile etkin bir iletişim, uzlaş-
Kamu Denetçiliği Kurumu, bireyin idare ile uyuşmazlıklarına çözüm getirmek için
başvuruları hakkındaki bilgi alışverişinin
manın sağlanması ve hayata geçmesi için
faaliyette bulunmaktadır. Dolayısıyla, kamu idareleri ile etkin bir iletişim, uzlaşmanın
bu birimler aracılığıyla yürütülmesi sağ-
elzemdir. Yeni kurulmuş olduğu da göz
sağlanması ve hayata geçmesi için elzemdir. Yeni kurulmuş olduğu da göz önünde
lanmıştır.
önünde bulundurulduğunda, Kurumun
bulundurulduğunda, Kurumun kuruluş amacı ile çalışma usul ve esaslarının kamu
amacıyla,
tanıtılması
Kurumun
kuruluş amacı ile çalışma usul ve esasla-
idarelerine anlatılması gereği ortaya çıkmaktadır.
TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komis-
rının kamu idarelerine anlatılması gereği
yonu, Dilekçe Komisyonu ve Kamu İkti-
ortaya çıkmaktadır.
İdare ile yapılan görüşmelerde, vatandaş odaklı kamu hizmeti anlayışı ile iyi yönetim
sadi Teşebbüsleri Komisyonu da ziyaret
ilkeleri doğrultusunda faaliyet gösterilmesini, sorunların uzlaşma ile çözülmesini, çözüm
İdare ile yapılan görüşmelerde, vatan- edilmiştir.
için Kurum tarafından yapılacak önerilerin etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamak
daş odaklı kamu hizmeti anlayışı ile iyi
temel amaç olarak görülmektedir. Ayrıca, OYAK hakkında Kuruma ya-
pılan başvurularda sıklıkla gündeme geti-
rilen “emekli olan Türk Silahlı Kuvvetleri dinde üst düzeyde irtibat
Bu amaçla, idare nez
personeline OYAK tarafından ikramiyele- sağlanmakta ve
birimlerinin
kurulması
rin rütbe esasına göre ödendiği, astsubay-
şikâyet başvuruları kapsamında da ilgili
ların OYAK yönetiminde temsil edilmedi- ve sözlü temaslar
yazılı
idareyle
ği ve yedek subaylardan kesilen aidatların
kurulmaktadır. İdareyle yapılan görüşmeler
iade edilmediği” şikâyetleriyle ilgili OYAK
neticesinde, Sosyal Güvenlik Kurumu’nda ve
temsilcileri ile bilgilendirme ve çalışma üst düzey irtibat
Maliye
Bakanlığı’nda
toplantısı yapılmış, ayrıntılı bilgi alınmış-
Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, şikâyet
Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, şikâyet konularıyla birimleri kurulmuş olup, şikâyet
konularyla ilgililrle görüşmek üzere İstanbul
tır.
ilgili görüşmek üzere İstanbul Orman Bölge
Orman Bölge Müdürlüğünü ziyaret etti başvurularına hakkındaki bilgi alışverişinin
Müdürlüğünü ziyaret etti.
bu birimler aracılığıyla yürütülmesi
sağlanmıştır.
42
Kurumun tanıtılması amacıyla, TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonunu, Dilekçe
Komisyonunu ve Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonu da ziyaret edilmiştir.
Ayrıca, OYAK hakkında Kuruma yapılan başvurularda sıklıkla gündeme getirilen “emekli
olan Türk Silahlı Kuvvetleri personeline OYAK tarafından ikramiyelerin rütbe esasına
göre ödendiği, astsubayların OYAK yönetiminde temsil edilmediği ve yedek subaylardan
kesilen aidatların iade edilmediği” şikâyetleriyle ilgili OYAK temsilcileri ile bilgilendirme
ve çalışma toplantısı yapılmış, ayrıntılı bilgi alınmıştır.
Kurumun idare ile yapmış olduğu diğer temaslara; Hazine Müsteşarlığı, Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankası, Sermaye Piyasası Kurulu, Bankacılık Düzenleme ve
Denetleme Kurulu, Türkiye Bankalar Birliği, Devlet Personel Dairesi Başkanlığı, Türkiye
İş Kurumu, Kamu İhale Kurumu, Vergi Denetim Kurulu, Türkiye Belediyeler Birliği,
Sincan Ceza İnfaz Kurumu, İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü, yöneticileri ile
gerçekleştirilen görüşmeler de örnek olarak verilebilir.
3.3. Uluslararas İlişkiler
Ombudsman, insan haklarına saygılı ve hukukun üstünlüğü anlayışının egemen kılındığı
bir kamu idaresinin oluşturulmasını teşvik eden ve idare ile bireyler arasında bir
29