Page 68 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 68

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                                              Bilgi, Belge, Karar, Yayın
                                                  Talebi 2%
                                                          Uzman İle Görüşme
                                                            Talebi 29%
                                  Karar Hk. Bilgi Talebi
                                     Talebi 13%




                                                                 Şikayet Durumları
                                                                  Hk. Bilgi Alma
                                                                      26%
                                        Kurumumuza
                                        Başvuru ve
                                      Faaliyetleri Hk. Bilgi
                                         Alma 30%


                    Şekil-10: Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar
                       5.1.2.4. Seçim Günlerinde Kurumda Nöbetçi Görevlendirilmesi

                    Ülkemizde 7 Haziran ve 1 Kasım 2015 tarihlerinde yapılan 25 ve 26. Dö-
                    nem TBMM Milletvekili Genel Seçimleri kapsamında Kurumumuza ya-
                    pılabilecek şikâyet başvurularına çözüm bulmak amacıyla bir Kamu Denet-
                    çisi, yeterli sayıda uzman ve idari personel görevlendirilmiştir.

                       5.1.3. Sosyal Medyada Kurumumuz
                                                                                                 67
                    2015 yılında sosyal medyada daha önce yerini alan Kurumumuz Facebook,
                    Twitter, Youtube ve Instagram hesaplarında aktif olarak Kurumumuzun ta-
                    nıtımını ve tanınırlığını artırmaya devam etmektedir.

                    Sosyal medyada Kurumumuzu 2015 yılı içerisinde toplam 20 bin kişi takip
                    ederken, haftalık erişim rakamları 50 bin kişiye ulaşmaktadır. Engelliler
                    günü, kadın hakları günü vb. Kurumumuz ve toplumun her kesimini ilgi-
                    lendiren konularda içerikler paylaşılmakta, sosyal medyayı ülkemizde en iyi
                    kullanan Devlet kurumları arasında yerini almaktadır.
                       5.1.4. Kurumsal Tanıtıma Yönelik Diğer Faaliyetler

                    Kurumumuzun temel amacı kişilerin idare ile ilgili şikâyetlerini çözüme ka-
                    vuşturmak olarak belirtilse de, şikâyetlerin çözümünde ve kamu yönetimine
                    rehberlik etme anlamında yayınları ile de katkı sunmaktadır. Kurumumuz
                    tarafından 2014 yılında yayın hayatına başlayan “Ombudsman Akademik
                    Hakemli Dergisi” ve “Ombudsman Bülteni”nin 2015 yılı içerisinde Tem-
                    muz – Aralık ayları olmak üzere iki sayısı yayımlanmıştır.  Hakemli dergi-
                    mizde özellikle Kurumumuzun faaliyetlerine katkı sağlayacak bilimsel ma-




                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73