Page 68 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 68
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bilgi, Belge, Karar, Yayın
Talebi 2%
Uzman İle Görüşme
Talebi 29%
Karar Hk. Bilgi Talebi
Talebi 13%
Şikayet Durumları
Hk. Bilgi Alma
26%
Kurumumuza
Başvuru ve
Faaliyetleri Hk. Bilgi
Alma 30%
Şekil-10: Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar
5.1.2.4. Seçim Günlerinde Kurumda Nöbetçi Görevlendirilmesi
Ülkemizde 7 Haziran ve 1 Kasım 2015 tarihlerinde yapılan 25 ve 26. Dö-
nem TBMM Milletvekili Genel Seçimleri kapsamında Kurumumuza ya-
pılabilecek şikâyet başvurularına çözüm bulmak amacıyla bir Kamu Denet-
çisi, yeterli sayıda uzman ve idari personel görevlendirilmiştir.
5.1.3. Sosyal Medyada Kurumumuz
67
2015 yılında sosyal medyada daha önce yerini alan Kurumumuz Facebook,
Twitter, Youtube ve Instagram hesaplarında aktif olarak Kurumumuzun ta-
nıtımını ve tanınırlığını artırmaya devam etmektedir.
Sosyal medyada Kurumumuzu 2015 yılı içerisinde toplam 20 bin kişi takip
ederken, haftalık erişim rakamları 50 bin kişiye ulaşmaktadır. Engelliler
günü, kadın hakları günü vb. Kurumumuz ve toplumun her kesimini ilgi-
lendiren konularda içerikler paylaşılmakta, sosyal medyayı ülkemizde en iyi
kullanan Devlet kurumları arasında yerini almaktadır.
5.1.4. Kurumsal Tanıtıma Yönelik Diğer Faaliyetler
Kurumumuzun temel amacı kişilerin idare ile ilgili şikâyetlerini çözüme ka-
vuşturmak olarak belirtilse de, şikâyetlerin çözümünde ve kamu yönetimine
rehberlik etme anlamında yayınları ile de katkı sunmaktadır. Kurumumuz
tarafından 2014 yılında yayın hayatına başlayan “Ombudsman Akademik
Hakemli Dergisi” ve “Ombudsman Bülteni”nin 2015 yılı içerisinde Tem-
muz – Aralık ayları olmak üzere iki sayısı yayımlanmıştır. Hakemli dergi-
mizde özellikle Kurumumuzun faaliyetlerine katkı sağlayacak bilimsel ma-
YILLIK RAPOR 2015