Page 24 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 24

24  T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                sözleşmeler (İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Paris Prensipleri, Avrupa Birliği
                Temel Haklar Şartı vb.) dikkate alınarak insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde,

                hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelenmekte,  iyi yönetişim ilkeleri
                de gözetilerek önerilerde bulunulmaktadır.

                Bununla birlikte aşağıda belirtilen ikincil mevzuat hükümleri Kurumumuz iş ve

                işlemlerinde dikkate alınmaktadır.

                   •  Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
                     Hakkında Yönetmelik


                   •  Kamu Denetçiliği Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği
                     Yönetmeliği

                   •  Kamu Denetçiliği Uzmanlığı Yönetmeliği

                   •  Kamu Denetçiliği Kurumu Disiplin Amirleri Yönetmeliği

                3.3 FAALİYET ALANLARI VE HİZMETLERİN İNCELENMESİ


                3.3.1 Şikâyet İnceleme ve Araştırma

                Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik kurumlarını,

                mahallî idareleri, mahallî idarelerin bağlı idarelerini, mahallî idare birliklerini, döner
                sermayeli kuruluşları, kanunlarla kurulan fonları, kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşları,
                kamu  iktisadi  teşebbüslerini,  sermayesinin  yüzde  ellisinden  fazlası  kamuya  ait
                kuruluşlar ile bunlara bağlı ortaklıklar ve müesseseleri, kamu kurumu niteliğindeki
                meslek kuruluşlarını, kamu hizmeti yürüten özel hukuk tüzel kişilerini ilgilendiren

                şikâyetlerle ilgili olarak Kurumumuza başvuru yapılabilmektedir.


                Şikâyet inceleme ve araştırma faaliyeti, gerçek ve tüzel kişiler tarafından Kurumumuza
                intikal ettirilen uyuşmazlık konularının ele alınması ve bunlara çözüm bulunması
                amacı ile gerçekleştirilen faaliyetlerdir.


                Şikâyet başvuruları Kuruma, gerçek ve tüzel kişiler tarafından; e-başvuru, posta,
                e-posta, faks, kaymakamlıklar ve valilikler aracılığıyla veya elden yapılabilmektedir.
                Kurumda yapılan inceleme neticesinde; Gönderme Kararı, İncelenemezlik Kararı,
                Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar, Tavsiye Kararı, Ret Kararı veya Kısmen

                Tavsiye Kısmen Ret Kararı verilmektedir.


                Bu noktada, Kurum tarafından ele alınan şikâyetlerin sayısına veya çıktı miktarına
                değil, şikâyetlerin  çözüm sürecine  ilişkin faaliyetlerin kalitesinin  arttırılmasına
                odaklanılması gerekmektedir.





             STRATEJİK PLAN 2017-2021                                                            ANKARA, 2016
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29