Page 9 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 9

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU  9



 GRAFİKLER DİZİNİ   ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU











































                Dünyada, kamu yönetimi alanındaki yeni gelişmeler ve eğilimler, halkın idareden
                kaynaklanan şikâyetlerini en aza indirecek yeni bir yönetim anlayışının geliştirilmesi
                zorunluluğunu ortaya çıkarmış ve ülkemizde de bu ihtiyaca binaen Kamu Denetçiliği
                Kurumu kurulmuştur.



                2013 yılının Mart ayı itibarıyla şikâyet başvurularını almaya başlayan ve kısa zamanda
                kurumsallaşma anlamında önemli ilerlemeler kaydeden Kurumumuz, birey-devlet
                ilişkisinde yaşanan temel sorunlara dikkat çekmek ve başta  Türkiye Büyük Millet
                Meclisi olmak üzere tüm kamuoyunu bilgilendirmek suretiyle “adalete hızlı erişimi
                sağlamak” ve “hak arama kültürünün gelişmesine katkıda bulunmak” amacıyla

                faaliyette bulunmaktadır.


                Bu doğrultuda, etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı
                uygulamaları ile tutum ve davranışlarına karşı bireyi korumak ve kamu hizmetlerinin
                insan  hakları  ile  iyi  yönetişim  ilkeleri  çerçevesinde  yürütülmesine  katkı  sağlamak

                misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu
                bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetimi oluşmasında
                etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir. Kurumumuz bu hedef doğrultusunda;






 STRATEJİK PLAN 2017-2021  ANKARA, 2016  ANKARA, 2016                                       STRATEJİK PLAN 2017-2021
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14