Page 9 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 9
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU 9
GRAFİKLER DİZİNİ ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU
Dünyada, kamu yönetimi alanındaki yeni gelişmeler ve eğilimler, halkın idareden
kaynaklanan şikâyetlerini en aza indirecek yeni bir yönetim anlayışının geliştirilmesi
zorunluluğunu ortaya çıkarmış ve ülkemizde de bu ihtiyaca binaen Kamu Denetçiliği
Kurumu kurulmuştur.
2013 yılının Mart ayı itibarıyla şikâyet başvurularını almaya başlayan ve kısa zamanda
kurumsallaşma anlamında önemli ilerlemeler kaydeden Kurumumuz, birey-devlet
ilişkisinde yaşanan temel sorunlara dikkat çekmek ve başta Türkiye Büyük Millet
Meclisi olmak üzere tüm kamuoyunu bilgilendirmek suretiyle “adalete hızlı erişimi
sağlamak” ve “hak arama kültürünün gelişmesine katkıda bulunmak” amacıyla
faaliyette bulunmaktadır.
Bu doğrultuda, etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı
uygulamaları ile tutum ve davranışlarına karşı bireyi korumak ve kamu hizmetlerinin
insan hakları ile iyi yönetişim ilkeleri çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak
misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu
bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetimi oluşmasında
etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir. Kurumumuz bu hedef doğrultusunda;
STRATEJİK PLAN 2017-2021 ANKARA, 2016 ANKARA, 2016 STRATEJİK PLAN 2017-2021