Page 289 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 289

ları belirlesek de Kamu Denetçiliği Kurumuna her zaman ihtiyaç olduğunu insanlara
            anlatmamız doğru değil bana göre çünkü şikâyetlerimizi orada halledebiliriz; ifademi-
            zi, sorunlarımızı o bulunduğumuz kurumda dile getirip halledebiliriz. Bunları hemen,
            daha kurumun bahçesinden çıkmadan cep telefonuyla mesaj atmak bence bir çözüm
            değil. Oradaki kurumun yetkili kişisine… Örneğin, ben bir tıp doktoruyum, hasta hak-
            ları var, hasta hakları bölümüne gidersiniz, durumunuzu anlatırsınız, anında çözülür
            zaten orada. Ama insanlarımızı, halkımızı öyle bir hâle getirdik ki şikâyet etmek sanki
            bir erdem hâline geldi. O nedenle, -biz şikâyetlerin takipçisiyiz tabii ki- şikâyet etme-
            den önce insanların bir beş dakika düşünmesi lazım “Ben bu kişiyi niye şikâyet ediyo-
            rum, onun vebalini alıyor muyum? Acaba bende bir hata mı var? Evraklarım mı eksikti?
            Zamanında mı başvuramadım? Hata bende mi?” diye hiç düşünmeden şikâyet ederken
            “Ben bu tür kurumlara -Kamu Denetçiliği Kurumu olsun, CİMER olsun- ben bu yaptı-
            ğım şikâyetin arkasındayım, hatalıysam eğer benim de uyarılmam gerekiyor.” diye bir
            beyanname almamız lazım karşı taraftan da ama biz kimseyi suçlamıyoruz. “Şikâyet
            edin, biz gerekeni yaparız. Araştırırız, sonra da size bir cevap yazarız.” diyoruz. Oysa
            şikâyet edenlerin de suçlu olması gündemdedir. Yani adalet sağlamaya çalışırken
            şikâyet üzerinden değil de insanlar arasındaki iletişimi de aksatmadan sağlamamız
            lazım diye düşünüyorum. Bu biraz şahsi görüşüm gibi oldu ama bize yansıyan olaylar
            bu. Ben de bazen vekil olarak bize gelen şikâyetleri değerlendirirken bakıyorum verdi-
            ği ifade diğer tarafla karşılaştırdığım zaman doğru değil ama ben “Sizin bana anlat-
            tığınız olay böyle değilmiş.” diyemiyorum. Eminim kamu denetçileri de aynı olayları
            yaşıyordur diye düşünüyorum. Bunları eklemek istedim. Halkımıza şikâyetlerle değil
            de ifadelerini iletişimle orada halledebileceklerini tekrar hatırlatmamız lazım çünkü
            bizim bürokrasimize de güvenmemiz lazım, oradaki memurumuza güvenmemiz lazım.
            Onlar vatandaşımız, kendi içimizden biri, bunu çözmeyecek kişi değil, o bir Fransız
            vatandaşı değil, Türk vatandaşı, eminim çözecektir diye düşünüyorum.

                    BAŞKAN

               – Teşekkür ediyorum Arife Polat Düzgün Ankara 2. Bölge.  İsmail Bey, diyeceğiniz
            bir şey var mı? Kayseri Milletvekili. Meslek ne İsmail Bey?
















                                                                   14 ŞUB A T 2019  287
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294