Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26
5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme,
terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri
işlemlerinin yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi
konusunda yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini
gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu ile eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi,
satın alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım, güvenlik
hizmetlerinin sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması, toplantı ve
organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve sürekli çalışmasının
sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin
kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.
5.2.1.3 Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu
Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusu kaydının yapılarak,
numara ve dosyalamasının gerçekleştirilmekte ve şikâyet başvurusunun İlk İnceleme, Dağıtım ve Büro
Koordinatörlüğüne verilmesi işlemlerini yerine getirilerek, aynı zamanda Kurumumuzun genel evrak
hizmetlerini de yürütmektedir.
5.2.1.4 Eğitim Bürosu
Eğitim Bürosu, Kurumumuzda görevli personele ilişkin planlanan eğitim faaliyetleri ile Kamu
Denetçiliği Uzman Yardımcılarının yardımcılık süreleri boyunca yetiştirilmesi, eğitim, staj ve refakat
sürecinin takibi, tez konularının ve danışmanlarının tespiti, yetki sınavı ile yeterlilik sınavı konu
başlıklarının tespiti ve bu sınavlara ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi ile birlikte izin işlemlerinin
planlanmasına ilişkin hususların yürütülmesini ve koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.2 Strateji Geliştirme Birimi
5.2.2.1 Stratejik Yönetim Bürosu
Stratejik Yönetim Bürosu, Kurumun stratejik planlama çalışmalarını yürüterek Stratejik Plan ile
İdare Faaliyet Raporu’nun hazırlanması, performans analizlerinin yapılması, kalite ölçütlerinin
geliştirilmesi, kamu hizmet envanteri ve hizmet standartlarının hazırlanması, standart dosya plan kodları
ile idari birim kimlik kodlarının belirlenmesi ve kullanılmasının sağlanması hizmetlerini
gerçekleştirmektedir.
5.2.2.2 İç Kontrol Bürosu
İç Kontrol Bürosu, Kurumda iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve
geliştirilmesi çalışmalarının yapılması, Kurumumuzun görev alanına ilişkin konularda standartların
hazırlanması, amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirlerin önerilmesi,
ön mali kontrol görevinin yürütülmesi ve Kurumumuz faaliyetlerinin stratejik plan, performans
programı ve bütçeye uygunluğunun izlenmesi ve değerlendirilmesi hizmetlerini yürütmektedir.
25