Page 28 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 28
başvurularının hızlı ve doğru bir şekilde cevaplandırılmasının sağlanması, Kurumun algı düzeyi ile ilgili
analiz ve araştırmaların yapılması, Kurumun kamuoyundaki farkındalığını ve algı düzeyini artırıcı
tanıtım faaliyetlerinde/çalışmalarında bulunulması ile Kurum web sayfalarının içeriklerinin
yönetilmesini sağlamaktadır.
5.2.4.2 Yayın ve Organizasyon Bürosu
Yayın ve Organizasyon Bürosu, Kurumun yazılı ve görsel yayınlarının hazırlanması ve yayımlanması,
kamuoyuna yönelik olarak Kurumu ve hizmetlerini tanıtıcı, bilgilendirici süreli yayın, broşür, yazı,
fotoğraf, slayt, film, video çekimi, kitapçık gibi dokümanların hazırlanmasını incelenmesini,
basılmasını, yayımlanmasını, dağıtılmasını ve arşivlenmesinin sağlanması, Kurum tarafından satın
alınacak yayınların incelenmesi, eserlerin seçilmesi, değerlendirilmesi, basılması ve satın alınmasına
dair esaslar ile bu kapsamda kurulacak kurulların çalışma esasları, görevleri ve yetkilerinin belirlenmesi,
Kurumun yayın ilkelerinin ve yazım kurallarının tespit edilmesi, hakemli dergi çıkartılması ile bu
konudaki işlerin takibi ile ulusal ve uluslararası proje kapsamında bastırılacak yayınlar ile ilgili tüm iş
ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ile Kurumun kütüphanecilik faaliyetleri yürütülmektedir.
5.2.4.3 Bilgi İşlem Bürosu
Bilgi İşlem Bürosu, Kurumun bilgi işlem alt yapısının oluşturulması, çalıştırılmasının sağlanması, teknik
desteğin verilmesi, bilgi güvenliği konusunda politika ve ilkelerin belirlenmesi ve gerekli teknik
tedbirlerin alınması, bilgi ve belge yönetim sistemlerine hizmetlerde işbirliğinin sağlanması, sistemin
geliştirilmesi, Kurum için gerekli veri tabanlarını oluşturulması, istatistiki kayıt ve kalite kontrol
işlemlerinin yürütülmesi ile Kurum web sayfalarına ve sosyal medya hesaplarına teknik desteğin
sağlanması ile yönetim bilgi sistemlerine ilişkin diğer işlemlerin yürütülmesi hizmetleri sunmaktadır.
5.2.5 Yurtiçi Bürolar (İstanbul Bürosu)
İyi yönetim ilkeleri ve vatandaş odaklı yaklaşımın bir gereği olarak 30/04/2015 tarihi itibariyle Maslak
Kasırları Mabeyn-i Hümayun Kasrında açılan ve 23/09/2016 tarihinde Şişli ilçesi, Halaskargazi
mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokağına taşınan İstanbul Büromuz, Kurumumuzun İstanbul’daki irtibat
noktası olup, doğrudan (elden, posta veya faksla) Büroya gelen şikâyet başvurularının merkeze (Genel
evrak ve şikâyet başvuru bürosuna) iletilmesi ile Kurumun tanıtım ve farkındalığı noktasında vatandaşa
dönük tanıtım temsilciği fonksiyonu görevlerini yerine getirmektedir
6. YÖNETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Kamu Denetçiliği Kurumu; 29/06/2012 tarihli ve 28338
sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ile idarenin her
türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan
haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve
hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak
ve öneride bulunmak üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına bağlı kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli
bir Kamu Kurumu olarak kurulmuştur.
Başdenetçilik ve Genel Sekreterlik birimlerinden oluşan
Kurumumuz, Başdenetçi tarafından yönetilmekte ve temsil
edilmektedir.
27