Page 25 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 25
Bu kapsamda; Kurum içi hazırlanan mevzuat, sözleşme ve şartname taslaklarını, uyuşmazlıklara ilişkin
işleri inceleyip hukuki görüş belirtmekte, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri almakta, Kurumun
taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal
eden diğer her türlü uyuşmazlıklarda Kurumumuzu temsil etmekte, diğer kamu idarelerince hazırlanan
mevzuatlara Kurumumuz adına görüş verilmesini sağlamakta ve soru önergelerinin cevaplandırılması
işlemlerini yürütmektedir.
5.1.4 Basın Danışmanlığı
Basın Danışmanlığı, Kurumumuzun “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi”
doğrultusunda Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde ve Kurumun tanıtılmasında
etkin rol oynaması amacıyla kurulmuştur.
Bu kapsamda; Kurumun basın ve hakla ilişkiler sistemine ilişkin çalışmaların planlanması ve bu
çalışmaların belirlenen ilkelere göre yürütülmesi, yazılı ve görsel basının günlük olarak izlenmesi,
Kuruma ilişkin haber ve yorumların incelenmesi ve Başdenetçilik Makamına sunulması, gerektiğinde
bu haber ve yorumlara cevap, açıklama, tekzip hazırlanması ve yayımlanmasını sağlanması, Kurum
çalışmaları/faaliyetleri ile ilgili kamuoyunu aydınlatıcı basın haberleri, basın bültenleri ve basın
duyurularının hazırlanması ve basın-yayın kuruluşlarınca yayımlanmasının sağlanması, Kurum için
gerekli yazılı, görsel yayınların saptanması ve bunların derlenmesi, Kurum ile ilgili gazete ve dergileri,
yazı ve haberlerin arşivlenmesi ile Kurumun ve Başdenetçinin sosyal medya hesaplarının yönetilmesi
ve içerik sağlanması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.5 İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu Koordinatörlüğü
İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu, şikâyetlere ilişkin başvurunun safahatı ile ilgili
başvuruculardan gelen bilgi taleplerinin karşılanması, başvurucunun dosya kapsamında ek bilgi ve belge
sunumlarını Kurumumuza yazılı olarak iletilmesi hususunda bilgilendirme yapılması, şikâyet başvuru
yöntemlerini çeşitlendirmek amacıyla çalışmalar yapılması ve mevcut şikâyet yöntemlerinin etkinliğini
takip ederek gerekli güncellemelerin yapılması görevlerini yürütmektedir. Başvuruları hakkında bilgi
almak üzere Kurumumuza yüz yüze, telefonla, bilgi edinme talepleri vb. yöntemlerle başvuru yapan
vatandaşlarımıza ait yapılan bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin istatistik bilgiler “Faaliyet ve Proje
Bilgileri” başlığı altında yer verildiğinden burada ayrıca değinilmemiştir.
5.1.6 Başdenetçi Danışmanlığı
Başdenetçi Danışmanlığı, Kurumun işleyişinde etkinliğin ve verimliliğin artırılması kapsamında teşkilat
yapısı yönergesi ile Başdenetçiliğe doğrudan bağlı birim olacak şekilde oluşturulmuş olup,
Başdenetçinin vereceği görevleri gerine getirmektedir.
5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten
sorumludur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile
oluşturulan ve en son 03/05/2017 tarihli ve 81 sayılı Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu
Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi”
kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet birimlerince sunulan hizmetler aşağıda
sunulmaktadır.
24