Page 6 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 6

İlişkin Mekanizmaların Etkinliğinin Arttırılması”, Sporda Hak İhlalleri ve Denetimi” ve
                  28  Şubat  Surecinde  Yaşanan  Mağduriyetler  ve  Çözüm  Arayışları”  çalıştaylarını
                  düzenledik. Bu çalışmaların sonucunu kitap haline getirerek yayımladık.

                Üniversiteliler  İle  İlişkiler  kapsamında;  65  üniversitede  ombudsmanlık  topluluğunun
                  oluşturulmasını  sağladık.  Üniversite  Ombudsmanlık  Toplulukları  Birinci  Çalıştayını
                  düzenledik. Başta;  Ondokuz Mayıs, Mehmet Akif Ersoy, Bahçeşehir, İstanbul Aydın, Selçuk,
                  Osmaniye  Korkut  Ata,  Karamanoğlu  Mehmet  Bey,  Bozok,  Siirt,  Eren,  Kırklareli,  Trakya,
                  İstanbul  Okan,  Yıldız  Teknik,  Atılım,  Gebze  Teknik,  Eskişehir  Osmangazi,  Anadolu  ve
                  Balıkesir  Üniversitelerinde  olmak  üzere  25  üniversitede  “Adalet,  Hakkaniyet  ve
                  Ombudsmanlık” konulu konferanslar verdik ve KDK'nın işleyişini uygulamalı olarak görmek
                  üzere Atılım Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencileri, Kurumumuzda kabul ettik.

                “İlköğretim  ve  Lise  Öğrencileri  İle  İlişkiler”  kapsamında;  Çok  sayıda  okul  ziyaretinde
                  bulunduk,  çocuklarımızı  Kurumumuzda  kabul  ettik.  Ankara’da  bulunan  liseli  öğrenciler
                  arasında “Hak Arama Kültürü ve Ombudsmanlık” temalı resim, kompozisyon, afiş yarışması
                  düzenledik, dereceye girenlere ödülleri takdim ettik.  Yine İstanbul’da bulunan liseliler arasında
                  “Liselerarası İyi Yönetim İlkeleri” Yarışmasının tanıtım toplantısını yaptık.

                “Halkla  İlişkiler”  kapsamında;  Ombudsman  Halkla  Buluşuyor"    bölgesel  toplantılarıyla
                  Kayseri, İzmir, Tunceli, Yozgat, Diyarbakır, Siirt, Bitlis, Kırklareli, Edirne, Gebze’de vatandaş,
                  STK, kanaat önderleri, muhtarlar ve ilin yöneticileri ile bir araya geldik. ‘Serbest Kürsü’ ile
                  vatandaşlara  idare  ile  yaşadıkları  sorunlar  hakkında  konuşma  imkânı  verdik.  Diğer  yandan
                  Kurumumuzca  «Ombudsmanlık  Halkla  Buluşuyor  Bölgesel  Toplantıları»,  İl  Çalışma
                  Ziyaretleri,  Üniversite  Konferansları  ile  Uluslararası  Alanda  Hak  Arama  Kültürünün
                  Yaygınlaştırılması kapsamında yüz yüze gerçekleştirilen 4.000 adet görüşme de dâhil olmak
                  üzere toplam 97.538 kişinin bilgi talebini karşıladık.

                “Kamu  Kurumları ve  STK İle İlişkiler”  kapsamında;   24 Haziran seçimleri  sonrasında
                  görev alan BakanlarI makamlarında ziyaret ettik. Bakan yardımcıları ile toplantı tertip ettik,
                  başta MEMUR-SEN, KAMU-SEN, KESK, HAK-İŞ, TÜRK-İŞ, TOBB, Barolar başta olmak
                  üzere  STK  temsilci  ve  yöneticileriyle  ilişkilerimizi  artırdık,  cezaevleriyle  ilgili  çalışma
                  başlatarak,  ilgili  STK  temsilcileriyle  toplantılar  yaptık,  Sincan,  Silivri,  Aliağa  Ceza  İnfaz
                  Kurumlarına ziyarette bulunduk.

                “Uluslararası İlişkiler” Kapsamında; Avrupa’da yaşayan 6 milyon vatandaşımıza “haklarını
                  arama yollarını” öğretmek amacıyla; Avusturya, Belçika, Almanya, Fransa gibi ülkelere gittik.
                  Burada  vatandaşlarımıza  haklarını  arama  yollarını  gösterdik.  Yine  bu  ülkelerde  KDK’nın
                  muadili  insan  hakları  kuruluşlarının  temsilcileri  ile  görüştük  ve  vatandaşlarımız  tarafından
                  yapılan başvuruların takipçisi olunacağını ifade ettik. Uluslararası alanda Sırbistan, Ukrayna,
                  Belçika,  KKTC,  Bulgaristan,  Bosna-Hersek,  Nijer,  İran,  Federal  Almanya,  Makedonya,
                  Azerbaycan,  Rusya,  Fransa,  Belçika,  Sudan,  Özbekistan,  Tunus  ve  Fas’ta  yapılan
                  Ombudsmanlık veya Ombudsmanlık Ağları toplantılarına iştirak ettik. Diğer yandan 14 ülkenin
                  büyükelçileri veya kurum temsilcileri Kurumumuzu ziyaret ederken, 9 ülkenin büyükelçilerine
                  ziyarette bulunduk.

                “Kurumsal İşleyiş” Alanında; Şikâyetçilerin başvurularının her aşamasını takip edebildiği
                  bilgilendirme sistemine  geçtik.  Bilgilendirme  Bürosunu  adeta  çağrı  merkezi  gibi çalışmaya
                  başlattık.  E-  Başvuru  sistemini  sadeleştirerek  daha  kolay  başvuruyu  sağlayacak  şekilde
                  güncelledik.  E-Devletten  başvurular  almaya  başladık.  TAKPAS  ve  UYAP  sisteminin  daha
                  kolay kullanılmasına yönelik geliştirmeler yaptık. Kadın web sayfamız kullanıma açıldı. Çocuk
                  başvuru sayfamızı güncelledik. EBYS’den Şikâyet Yönetim Sistemi’ne (SYS) geçişe yönelik
                  gerekli altyapı çalışmalarını tamamladık.


                                                             5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11