Page 42 - KDK
P. 42
Ombudsman Halkla Buluşuyor
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet Ombudsman Halkla Buluşuyor
programlarının Erzurum etabına önce Vali Seyfettin Azizoğlu’nu makamında ziyaret ede-
rek başladı. Yapılan görüşmede kurumun işleyişinden ve misyonundan kısaca bahseden
Başdenetçi Şeref Malkoç şehrin sorunları hakkında bilgiler aldı. Kamu Başdenetçisi, bu
ziyaretin ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’i ziyaret etti. Erzurum
Teknik Üniversitesi Rektörlüğünü ziyaret eden Şeref Malkoç üniversitenin çalışmaları pro-
jeleri ve bu çalışmalar sırasında karşılaştıkları problemlerle ilgili görüş alışverişinde bu-
lundu. Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü’nde de incelemelerde bulunan Kamu Denetçiliği Ku-
rumu Yetkilileri üniversitede kurulan Ombudsmanlık Kulubü çalışmaları hakkında bilgi aldı.
Başdenetçi Şeref Malkoç programın ilk gününü baro başkanlığı ve başsavcılık ziyareti ile
tamamlarken aklam saatlerinde Erzurum’un yerel televizyonlarından Kardelen TV’de Kamu
Denetçiliği Kurumunun çalışmalarını ve işleyişini anlatan, vatandaşların devlet kurumları
ile yaşadıkları problemler karşısında haklarını nasıl aramaları gerektiği konusunda bilgilen-
dirmeler içeren bir konuşma yaptı.
Programın ikinci gününde ilk gün ziyaretler sırasında davet edilen il yerel yöneticileri, ti-
caret ve sanayi odaları temsilcileri, kendi bölgelerindeki halkı temsilen toplantıya katılan
muhtarlar, vatandaşlar, daha çok kadın, çocuk ve engelli haklarına yönelik çalışmalar yürü-
ten sivil toplum kuruluşları ve basın mensuplarından oluşan oldukça geniş katılımlı toplantı
düzenlendi.
Toplantıda tüm taraflar bir şekilde kendilerini ifade etme şansı bulduşar. vatandaşlara ve
muhtarlara üçer dakikalık konuşma süresi ayrılırken toplantı sırasında dile getirilen sorun-
lar kamu baş denetçisinin hakemliğinde muhatabı tarafından cevaplandı. bazı konularda
yerinde çözüm ve uzlaşma imkanı sağlandı.
Düzenlenen konferansta ilk olarak söz alan Kamu Başdenetçisi kurumu tanıtan bir giriş
konuşması yaptı.
Malkoç; “Vatandaşın Derdine Derman Oluyoruz”
Ziyarette, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun yapısı ve işleyişi hakkında bilgi veren Başdenetçi
Şeref Malkoç, kamu hizmetlerinin işleyişini, bağımsız ve etkin bir şikayet mekanizmasıyla
denetlendiğini kaydetti.
Kuruma başvuruların insan haklarına dayalı bir adalet anlayışıyla, hukuka ve hakkaniyete
uygunluk yönünden incelendiğini ve araştırıldığını söyleyen Malkoç, KDK’nın bu yönüyle
tarafsız, bağımsız, özerk, uzman ve güvenilir bir yapıya sahip olduğunu belirterek, “Vatan-
daşın derdine derman olmakta, idarecilere de kararlarımızla ve danışmanlık yapmakta ve
yol göstermekteyiz” dedi.
Malkoç, “40 soruda Ombudsmanlık Rehberi” hazırladıklarını ifade ederek bununla kamu hiz-
metlerinin kalitesinin standartlarının yükselmesine katkıda bulunmayı, iyi yönetim ilkelerini
40 Kamu Denetçiliği Kurumu