Page 44 - KDK
P. 44

Ombudsman Halkla Buluşuyor



                                                  Vali Azizoğlu “KDK Hak ve Hukuku Temin
                                                  Etmek İçin Oluşturulmuş Bir Kurum”

                                                  Programda bir konuşma yapan Vali Sey-
                                                  fettin  Azizoğlu  Ombudsmanlığın,  halkla
                                                  devletin kendi kurumları arasındaki iliş-
                                                  kilerde hak ve hukukun temini için çalı-
                                                  şan kökleri medeniyetimize dayanan bir
                                                  kurum olduğunu ifade etti.

                                                  Kamu Denetçiliği Kurumunca yapılan ça-
            Erzurum Valisi Seyfettin Azizoğlu
                                                  lışmaların şikâyet olarak nitelenmemesi
            gerektiğini vurgulayan Azizoğlu “Tüm kurumlar ve mevzuatlar ancak o ülkenin vatanda-
            şının rahatı, güvenliği ve esenliği içindir. Ombudsmanlık kurumu da bunlardan bir tanesi.
            Halkla devlet arasında, devletin kendi kurumları arasındaki ilişkilerinde hak ve hukukunu
            temin etmelerini sağlamak üzere oluşan yeni ve kökleri çok önceye dayanan bir kurum-
            dur. Ülkemizde geçmişten gelen uzlaştırmacı yapılar tarihimizde de vardı. Burada şikâyet
            olarak nitelendirilen konuyu aslında şikâyetle bağdaştırmak çok doğru değil. Esas olan
            hakkının  verilmediğini,  geciktirildiğini  düşünen  vatandaşlara  bu  haklarını  sağlamak  için
            oluşturulmuş bir kurum olarak devlet ve vatandaş arasındaki köprüdür” diye konuştu.

            Başkan Sekmen “KDK Çözüm Odaklı Ça-
            lışma Prensibini İlke Edinen Bir Hak Ara-
            ma Kurumudur”

            Programda  konuşan  Belediye  Başkanı
            Mehmet Sekmen şunları söyledi: “TBMM
            ‘ye bağlı bir hak arama kurumu olan, hu-
            kukun üstünlüğü, iyi yönetim ilkelerinin
            yerleştirilmesi,  halka  karşı  sorumluluk
            çerçevesinde çözüm odaklı çalışma pren-
            sibini  ilke  edinen  KDK,  yeni  bir  kurum   Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen
            olmasına  rağmen,  önemli  çalışmalara
            imza atmaktadır. KDK vatandaşlarımız ile kamu kurumları arsında bir iletişim köprüsüdür.
            Aldığı kararlarla hem bizlere, kurum yöneticilerine kılavuzluk yapmakta hem de etkin bir
            idare için yol göstermektedir.”

            Sekmen, KDK vatandaşlarımız ile kamu kurumları arasında bir iletişim köprüsüdür. Bu an-
            lamda lider ve büyük Türkiye’nin inşasında önemli bir rol oynamaktadır dedi.

            Dört yüz’e yakın davetlinin katıldığı toplantıda Sivil Toplum Kuruluş temsilcileri, muhtarlar
            ve vatandaş söz alarak görüş ve şikâyetlerini dile getirdi. Erzurumlunun güncel olarak ya-
            şadığı problemler gündeme geldi.





         42   Kamu Denetçiliği Kurumu
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49