Page 44 - KDK
P. 44
Ombudsman Halkla Buluşuyor
Vali Azizoğlu “KDK Hak ve Hukuku Temin
Etmek İçin Oluşturulmuş Bir Kurum”
Programda bir konuşma yapan Vali Sey-
fettin Azizoğlu Ombudsmanlığın, halkla
devletin kendi kurumları arasındaki iliş-
kilerde hak ve hukukun temini için çalı-
şan kökleri medeniyetimize dayanan bir
kurum olduğunu ifade etti.
Kamu Denetçiliği Kurumunca yapılan ça-
Erzurum Valisi Seyfettin Azizoğlu
lışmaların şikâyet olarak nitelenmemesi
gerektiğini vurgulayan Azizoğlu “Tüm kurumlar ve mevzuatlar ancak o ülkenin vatanda-
şının rahatı, güvenliği ve esenliği içindir. Ombudsmanlık kurumu da bunlardan bir tanesi.
Halkla devlet arasında, devletin kendi kurumları arasındaki ilişkilerinde hak ve hukukunu
temin etmelerini sağlamak üzere oluşan yeni ve kökleri çok önceye dayanan bir kurum-
dur. Ülkemizde geçmişten gelen uzlaştırmacı yapılar tarihimizde de vardı. Burada şikâyet
olarak nitelendirilen konuyu aslında şikâyetle bağdaştırmak çok doğru değil. Esas olan
hakkının verilmediğini, geciktirildiğini düşünen vatandaşlara bu haklarını sağlamak için
oluşturulmuş bir kurum olarak devlet ve vatandaş arasındaki köprüdür” diye konuştu.
Başkan Sekmen “KDK Çözüm Odaklı Ça-
lışma Prensibini İlke Edinen Bir Hak Ara-
ma Kurumudur”
Programda konuşan Belediye Başkanı
Mehmet Sekmen şunları söyledi: “TBMM
‘ye bağlı bir hak arama kurumu olan, hu-
kukun üstünlüğü, iyi yönetim ilkelerinin
yerleştirilmesi, halka karşı sorumluluk
çerçevesinde çözüm odaklı çalışma pren-
sibini ilke edinen KDK, yeni bir kurum Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen
olmasına rağmen, önemli çalışmalara
imza atmaktadır. KDK vatandaşlarımız ile kamu kurumları arsında bir iletişim köprüsüdür.
Aldığı kararlarla hem bizlere, kurum yöneticilerine kılavuzluk yapmakta hem de etkin bir
idare için yol göstermektedir.”
Sekmen, KDK vatandaşlarımız ile kamu kurumları arasında bir iletişim köprüsüdür. Bu an-
lamda lider ve büyük Türkiye’nin inşasında önemli bir rol oynamaktadır dedi.
Dört yüz’e yakın davetlinin katıldığı toplantıda Sivil Toplum Kuruluş temsilcileri, muhtarlar
ve vatandaş söz alarak görüş ve şikâyetlerini dile getirdi. Erzurumlunun güncel olarak ya-
şadığı problemler gündeme geldi.
42 Kamu Denetçiliği Kurumu