Page 81 - kdk-sempozyum-3
P. 81

İnsanlarla nasıl konuşacağını iyi bilir. O konuşurken ben dahil insanla-
                  rın ağladığını görüyorum. Çok etkilidir ve gerçekçi konuşmanın yanın-
                  da gerçekten insanların yüreklerine hitap etmektedir.


                  OTURUM BAŞKANI:  Sayın Benzakour ben şimdi size bir soru sormak
                  isterim, burada etikten az bahsettik. Türkiye’de olduğu gibi aslında birçok   III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU
                  ülkede  bir  etik  komisyonu  olduğunu  biliyoruz.  Aynı  zamanda  çokta
                  fazla  şekilde  çoklu  üretişimden  bahsetmedik,  her  şey  birbirine  bağlı  ve
                  dolayısıyla sizin deneyiminizde, yani Kraliyetteki deneyiminizde ve sonuçta
                  Akdeniz Derneği’nden bahsettiniz, Fas’ın buna başkanlık ettiğinden bizlere
                  bahsettiniz. Fas’ın buradaki kendi geleneklerine göre veya farklı yapıları
                  aracılığıyla günümüzde daha iyi sunabileceği mesaj nedir?

                  Bu tür zorluklarla karşılaştırdığımızda tabii ki daha iyi iletilecek mesajlar
                  nedir? Bu derin bir düşünce, ama sadece birkaç sözle buna değinebilirse-
                  niz gerçekten bizim için güzel bir düşünce olur.

            ABDELAZİZ BENZAKOUR (Fas Ombudsmanı)

                  Sorunuza yanıt vermeye çalışacağım ancak basitçe söyleyebilirim ki bu
                  benim kendi görüşüm. Eğer ahlaki değerler olmazsa insan hakları da
                  olmaz. Bu çok basittir; çünkü bu ya da şu şekilde doğru bir işleve ih-
                  tiyacımız  vardır.  Aynı  zamanda  bizim  için  bir  gereksinimdir  bu.  Kendi
                  içinde bir bütünlük gerektirir. Bu yüzden insan haklarının yanı sıra diğer
                  hakları da uygulamanız gerekir. Fas’ta bulunan kurumumuzda biz bu
                  konuyu yansıttık ve ahlaki değerler hakkında bir broşürü size verdim.
                  Belirli durumlarda sorumlu kişilerin davranışları ve yaklaşım tarzlarında
                  nasıl bir ahlaki durum sergileyeceklerini bilmemeleri durumunda, Faslı
                  bir bireyle nasıl çalışacakları ve bir araya geleceklerine bakarlar. Fransız-
                  ca ve İngilizce versiyonları da bulunmaktadır ve inandığımız 17 ilkemiz
                  bulunmaktadır. Buradaki 17 ilkeyi tekrar ele alacağım. Bir aracı olarak
                  ombudsmanlık kurumunun da bir davranış ve etik kuralları olmalıdır.
                  Bunları madde madde yazdık ve uluslararası kanunlar hakkındaki kural-
                  ları kabul etmeye çalıştık. Bu sayede kullanıcılar nasıl davranacaklarının
                  farkında olabilecektir. Ayrıca bölgesel idareler için yerel idarelerde de bir
                  örnek oluşturmamız gerekecektir. Böylece nasıl davranacaklarını bilebi-
                  lirler çünkü eğer iyi bir yönetiminiz yoksa kimse kararlarınıza uymaz ve
                  size saygı duymaz. Bu gerçektir. Belirli kurallara göre yaşamamız gerek-
                  mektedir ve insanların bu kurallara da erişimi olmalıdır.


                                                   16 - 17 Eylül 2015, ANKARA   |        79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86