Page 81 - kdk-sempozyum-3
P. 81
İnsanlarla nasıl konuşacağını iyi bilir. O konuşurken ben dahil insanla-
rın ağladığını görüyorum. Çok etkilidir ve gerçekçi konuşmanın yanın-
da gerçekten insanların yüreklerine hitap etmektedir.
OTURUM BAŞKANI: Sayın Benzakour ben şimdi size bir soru sormak
isterim, burada etikten az bahsettik. Türkiye’de olduğu gibi aslında birçok III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU
ülkede bir etik komisyonu olduğunu biliyoruz. Aynı zamanda çokta
fazla şekilde çoklu üretişimden bahsetmedik, her şey birbirine bağlı ve
dolayısıyla sizin deneyiminizde, yani Kraliyetteki deneyiminizde ve sonuçta
Akdeniz Derneği’nden bahsettiniz, Fas’ın buna başkanlık ettiğinden bizlere
bahsettiniz. Fas’ın buradaki kendi geleneklerine göre veya farklı yapıları
aracılığıyla günümüzde daha iyi sunabileceği mesaj nedir?
Bu tür zorluklarla karşılaştırdığımızda tabii ki daha iyi iletilecek mesajlar
nedir? Bu derin bir düşünce, ama sadece birkaç sözle buna değinebilirse-
niz gerçekten bizim için güzel bir düşünce olur.
ABDELAZİZ BENZAKOUR (Fas Ombudsmanı)
Sorunuza yanıt vermeye çalışacağım ancak basitçe söyleyebilirim ki bu
benim kendi görüşüm. Eğer ahlaki değerler olmazsa insan hakları da
olmaz. Bu çok basittir; çünkü bu ya da şu şekilde doğru bir işleve ih-
tiyacımız vardır. Aynı zamanda bizim için bir gereksinimdir bu. Kendi
içinde bir bütünlük gerektirir. Bu yüzden insan haklarının yanı sıra diğer
hakları da uygulamanız gerekir. Fas’ta bulunan kurumumuzda biz bu
konuyu yansıttık ve ahlaki değerler hakkında bir broşürü size verdim.
Belirli durumlarda sorumlu kişilerin davranışları ve yaklaşım tarzlarında
nasıl bir ahlaki durum sergileyeceklerini bilmemeleri durumunda, Faslı
bir bireyle nasıl çalışacakları ve bir araya geleceklerine bakarlar. Fransız-
ca ve İngilizce versiyonları da bulunmaktadır ve inandığımız 17 ilkemiz
bulunmaktadır. Buradaki 17 ilkeyi tekrar ele alacağım. Bir aracı olarak
ombudsmanlık kurumunun da bir davranış ve etik kuralları olmalıdır.
Bunları madde madde yazdık ve uluslararası kanunlar hakkındaki kural-
ları kabul etmeye çalıştık. Bu sayede kullanıcılar nasıl davranacaklarının
farkında olabilecektir. Ayrıca bölgesel idareler için yerel idarelerde de bir
örnek oluşturmamız gerekecektir. Böylece nasıl davranacaklarını bilebi-
lirler çünkü eğer iyi bir yönetiminiz yoksa kimse kararlarınıza uymaz ve
size saygı duymaz. Bu gerçektir. Belirli kurallara göre yaşamamız gerek-
mektedir ve insanların bu kurallara da erişimi olmalıdır.
16 - 17 Eylül 2015, ANKARA | 79