Page 77 - kdk-sempozyum-3
P. 77

de yaptığı şeyleri görüyorsunuz. Örneğin teşvikler, beyanlar, görüşlerle
                  birlikte genelde yasama süreçleri ile alakalıdır. Her ikimiz de işbirliği
                  yapmaktayız ancak başta uluslararası düzen olmak üzere biraz farklı
                  kitlelere hitap ediyoruz. Bizim sadece eğitim, öğretim, araştırma yap-
                  tığımızı görebilirsiniz ve Ombudsman sadece şikâyetler ve denetimler
                  ile ilgilenmektedir.                                            III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU

                  Biraz da İnsan Hakları Merkezi’nin ne yaptığından bahsedelim. Burada
                  doğrudan  kanundan  aldığımız  görevleri  listeledim.  Bunların  tamamı
                  destekleme, genel takip ile ilgilidir ve sonrasında Avrupa Uluslararası
                  İşbirliği, bizim kanunda spesifik olarak yer alan bir husustur. Hırvatis-
                  tan Ombudsmanı, günlük bilgi temininin bazen Avrupa Konseyi’ne ba-
                  zen de Temel Haklar Kurumu’na bağlı olduğunu çok güzel bir şekilde
                  açıkladı. Yapılacak çok fazla iş var. Biz seçilmiş kişileriz ve her şeye yanıt
                  vermeyiz.
                  Somut örnekler vermek gerekirse: yaptığımız ilk büyük çalışma insan
                  hakları eğitimi ile ilgiliydi. Finlandiya, iyi eğitim sistemiyle gurur duy-
                  maktadır.  Ancak  bu  bizim  insan  hakları  için  mükemmel  bir  eğitim
                  sistemimiz olduğu anlamına gelmemektedir. Bu nedenle çalışmamız
                  gerekiyordu ve bunu yapmamız bir yıl sürdü. Okul öncesinden üniver-
                  site seviyesine kadar eğitimin her aşaması ile alakalıdır ve ayrıca bir
                  takım gönüllü eğitim çalışmaları, mesleki eğitimler bulunmaktadır ve
                  genelde çok fazla faaliyet olduğu söylenebilir. Fakat bunlar sistematik
                  değildir. Bunlar genelde devlet yetkilileri yerine STÖ’ler tarafından ger-
                  çekleştirilmiştir. Bu nedenle bir rapor yayınladık ve bu İngilizce dilin-
                  dedir ve tüm öneriler web sitesinde mevcuttur. Başta okul müfredatı
                  seviyesi olmak üzere biraz ilerleme olduğunu rapor etmekten mem-
                  nuniyet duyuyorum. Müfredat içerisinde insan hakları dilini daha fazla
                  eklemek için uğraşıyoruz. Ve bu çalışma devam etmektedir. Hâkimlerin
                  eğitilmesi,  polislerin  eğitilmesi  de  bizden  ziyade  devlet  kurumlarının
                  yükümlülüğüdür. Biz tamamlayıcı şeyler gerçekleştiriyoruz.
                  Çok zor olan şeylerden bir tanesi de iyi bir eğitim ve öğretimin sağlam
                  bir  pedagojik  şekilde  nasıl  verileceğinin  belirlenmesidir.  Bunu  temel
                  olarak,  hukukçular  için  bir  şeyler  düşündük  ve  araştırma  kurumları
                  ile  birlikte  çalışarak  bu  yaklaşımı  ele  almaya  çalıştık.  Bana  göre  bu
                  durum,  bilgilerin  sunulması  ve  farkındalığın  oluşturulmasıyla  alaka-
                  lıydı.  Hukukçuları  başka  hukukçu  veya  avukatlarla  ilgilenmeleri  için
                  kullanıyoruz ve hukuki bir şekilde bilgi sunmalarını istiyoruz. Burada


                                                   16 - 17 Eylül 2015, ANKARA   |        75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82