Page 103 - mahalli-iradeler
P. 103
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1. Şikayet başvurusu, Kurumumuza e-başvuru yolu ile gönderilen
ve 23/12/2015 tarih ve 13192 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler
için şikayet başvuru belgesi vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvuru-
sunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin
41/1-a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin bi-
rinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştır-
masına geçilmiş, 2015/5861 şikayet numaralı Kısmi Tavsiye Kısmi Ret
Önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
şıdığı, şikâyetin süresinde yapıldığı, idari başvuru yolları tüketilmiş
olduğu anlaşılmış olup, diğer ön inceleme konularında da bir eksikli-
ğin olmadığı bu nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir
hususun bulunmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3. Şikayetçi, ikamet etmekte olduğu ... ada ... nolu parsel üzerinde
bulunan 10 katlı binadan bir adet daire satın aldığını, ancak binanın
garaj kısmına ve ön bahçe kısmına ilişkin bölümlerde eksiklikler oldu-
ğunu, yangın sisteminin ve konulan pompanın hiçbir şekilde çalışma-
dığını, binanın yeni olmasına rağmen dış cephe mantolama sisteminin
dökülmeye başladığını, binaya ilişkin pek çok eksik bulunduğunu iddia
etmek suretiyle, binanın, mahallinde, objektif olarak incelenmesi ve
şikayet konusu eksikliklerin yerinde görülüp tespit edilmesi ve tespit
edilen eksikliklerin giderilmesini talep etmektedir.
B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
4. Yenimahalle Belediye Başkanlığı Yapı Kontrol Müdürlüğünün
16/03/2016 tarih ve 2577 sayılı yazısı ile şikayet konusu yapıya ilişkin
98 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU