Page 304 - mahalli-iradeler
P. 304

olduğu, tahsis edilecek alanın gecekondunun kapsadığı alan kadar ola-
            bileceği hususları da yargı kararlarına konu edilmiştir.
               23) Somut olayda; gecekondusu için 2981 sayılı Kanun hükümle-
            rinden yararlanmak amacıyla usulüne uygun başvuruda bulunan şikâ-
            yetçi adına, ... ada ... sayılı parselin 400 m²’lik kısmına 15/04/1986
            tarihli ve 1301 yevmiye numaralı tapu tahsis belgesi düzenlendiği tar-
            tışmasızdır. Ancak; tahsise konu alanın İdarece ağaçlandırılacak alan
            kapsamında olduğu ve şikâyetçinin söz konusu gecekonduda hiç ika-
            met etmediği belirtilmiş, şikâyetçi tarafından da gecekonduda hiç ika-
            met edilmediği teyit edilerek, anılan taşınmazın arsa bedelinin öden-
            diğine dair bilgisinin ve bir ödeme belgesinin olmadığı ifade edilmiştir.
            Buna göre; hiç ikamet edilmemiş olan ve ağaçlandırılacak alan olarak
            genel kullanıma ayrılmış alanda bulunan gecekondunun arsa bedeli-
            nin de ödendiğine dair herhangi bir belge ibraz edilemediğinden, şikâ-
            yete konu tapu tahsis belgesinin tapuya  dönüştürülmesi için gereken
            şartların oluşmadığı değerlendirilmektedir.

               24) Diğer taraftan, Edirne Belediye Encümeninin 10/03/2016 ta-
            rihli Kararıyla; şikâyetçinin 12 m²’lik gecekondusu için Kanunun üst
            sınırı olan 400 m² üzerinden düzenlenmiş olan tapu tahsis belgesi, ka-
            munun zarara uğratılmaması adına iptal edilerek, 12 m²’lik gecekondu
            dâhil olmak üzere toplam  25 m² alan üzerinden yeniden düzenlenmiş
            ve fazladan verilen 375 m² alanın kamunun üzerinde bırakılmasına
            karar verilmiştir. Tahsis belgesinin idari işlemle geri alınması müm-
            kün olup, arsa tahsisi yapılırken 400 m² yasal üst sınırın da dikkate
            alınarak, gecekondunun kapladığı alana göre tahsis yapılması gerekli-
            liği açıktır. Aksi durumun; Kanunun amacından uzaklaşılarak kişilerin
            bir konut sahibi olmaları değil, bina sahibi olmaları sonucunu doğura-
            rak haksız zenginleşme yolunu açacağına şüphe yoktur. Bu bağlamda;
            2981 sayılı Kanun gereğince Belediyelere devri yapılan taşınmazlar
            için İdarenin tasarruf yetkisi dâhilinde, mevzuatla kendisine verilmiş
            yetki çerçevesinde hareket ettiği görülmüştür.

               25) Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, mevzuat, yargı ka-
            rarları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; ilgi-
            li alanın tahsis yapılan kişi adına tescili için tapu tahsis belgesinin var-
            lığının yeterli olmadığı, tahsis belgesinin tapuya dönüştürülebilmesi
            için gereken koşulların oluşmadığı, Belediyenin mevzuatla kendisine





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  299
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309