Page 38 - Ombudsman Bülten-Temmuz 2018
P. 38
Ombudsman BÜLTEN
İZMİR’DE
VATANDAŞLARIMIZIN
SORUNLARINI DİNLEDİK
“
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) İzmir’de gerçekleştirdiği bölgesel
toplantıda vatandaşların sorunlarını dinledi. Şikayet başvurularını
yerinde kabul etti.
K amu Başdenet- 758’inin eğitim-öğretim ala- KDK’nın 5 yıldan bu yana “
sürdürdüğünü
faaliyetlerini
çisi Şeref Mal-
nında yapılan şikayetler oldu-
belirten Malkoç, “Kamu de-
koç ve Kamu
ğunu açıkladı. Malkoç, “2017
Denetçileri Arif yılı içerisinde 17 bin 131 baş- netçiliğinin görevi insanların
Dülger, Celile vuru yapıldı. Bunların yüzde şikâyet başvuruları doğrul-
Özlem Tunçak, Hüseyin Yü- 19’unu dostane çözüm şek- tusunda idareyi denetimdir.
rük ve Sadettin Kalkan, 28- linde çözüme bağladık. Hem Hak ihlalleri karşısında akla
29 Mart 2018 tarihinde İzmir vatandaşın işi çözüldü hem ilk gelen yer mahkemelerdir.
programı kapsamında ulusal de mahkemeye gitmeye ge- Ancak dünyada hemen mah-
ve yerel basın temsilcileri ile rek kalmadı. Ama kurumu- kemeye müracaat edilmeme-
buluştu. si, alternatif çözüm yollarının
muz halk tarafından yeterin- aranması için çabalar olduk-
Kamu Denetçiliği Kurumu- ce tanınmıyor. Ne kadar halk ça yoğunlaşmıştır. Sendika,
nun yeni bir kurum olduğunu tarafından bilinirse idare ile şirket arasında arabuluculuk
ve bilinirliği arttıkça şikâyet insan arasında birçok soru- müessesi oluşmuştur. Mahke-
sayısının artacağını belirten nun mahkemeye intikal et- me dışı alternatif çözüm yol-
Malkoç, 2017 yılında yapılan meden çözüleceği kanaatin- larından biri Kamu Denetçiliği
17 bin 131 başvurunun 4 bin deyiz” şeklinde konuştu. Kurumudur. Kamu Denetçiliği
36 TEMMUZ, 2018