Page 38 - Ombudsman Bülten-Temmuz 2018
P. 38

Ombudsman    BÜLTEN



























              İZMİR’DE



              VATANDAŞLARIMIZIN




              SORUNLARINI DİNLEDİK

            “


                Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) İzmir’de gerçekleştirdiği bölgesel

                toplantıda vatandaşların sorunlarını dinledi. Şikayet başvurularını
                yerinde kabul etti.




               K         amu  Başdenet-     758’inin  eğitim-öğretim  ala-  KDK’nın  5  yıldan  bu  yana   “
                                                                                          sürdürdüğünü
                                                                            faaliyetlerini
                         çisi  Şeref  Mal-
                                            nında yapılan şikayetler oldu-
                                                                            belirten  Malkoç,  “Kamu  de-
                         koç  ve  Kamu
                                            ğunu  açıkladı.  Malkoç,  “2017
                         Denetçileri  Arif   yılı  içerisinde  17  bin  131  baş-  netçiliğinin  görevi  insanların
                         Dülger,   Celile   vuru  yapıldı.  Bunların  yüzde   şikâyet  başvuruları  doğrul-
            Özlem  Tunçak,  Hüseyin  Yü-    19’unu  dostane  çözüm  şek-    tusunda  idareyi  denetimdir.
            rük  ve  Sadettin  Kalkan,  28-  linde çözüme bağladık. Hem     Hak  ihlalleri  karşısında  akla
            29 Mart 2018 tarihinde İzmir    vatandaşın  işi  çözüldü  hem   ilk  gelen  yer  mahkemelerdir.
            programı  kapsamında  ulusal    de mahkemeye gitmeye ge-        Ancak dünyada hemen mah-
            ve  yerel  basın  temsilcileri  ile   rek  kalmadı.  Ama  kurumu-  kemeye müracaat edilmeme-
            buluştu.                                                        si, alternatif çözüm yollarının
                                            muz halk tarafından yeterin-    aranması  için  çabalar  olduk-
            Kamu  Denetçiliği  Kurumu-      ce tanınmıyor. Ne kadar halk    ça  yoğunlaşmıştır.  Sendika,
            nun yeni bir kurum olduğunu     tarafından  bilinirse  idare  ile   şirket  arasında  arabuluculuk
            ve  bilinirliği  arttıkça  şikâyet   insan  arasında  birçok  soru-  müessesi oluşmuştur. Mahke-
            sayısının  artacağını  belirten   nun  mahkemeye  intikal  et-  me dışı alternatif çözüm yol-
            Malkoç,  2017  yılında  yapılan   meden  çözüleceği  kanaatin-  larından biri Kamu Denetçiliği
            17  bin  131  başvurunun  4  bin   deyiz” şeklinde konuştu.     Kurumudur. Kamu Denetçiliği

         36   TEMMUZ, 2018
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43