Page 72 - ombudsman bülten temmuz 2019 v08
P. 72

Ombudsman    BÜLTEN                                                    KURUMDAN HABERLER
































            KDK, YERLİ VE MİLLİ ŞİKÂYET YÖNETİM


            SİSTEMİ’Nİ (SYS) DEVREYE ALDI



               Kamu Denetçiliği Kurumu bilgi işlem personeli tarafından yazılan ve
            uygulamaya konulan Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS) 2 Mart 2019 tarihinde

            yapılan törenle devreye girdi.


                                           dijital dosya tabanlı, maliyetsiz
                                           bir sistem geliştirerek sıfır kağıt
                                           ve  sıfır  bürokrasiyle  çalışacak
                                           hızlı ve etkin bir düzene geçtik-
                                           lerini söyledi. Kurum personeli
                                           tarafından  200  bin  satır  kod
                    KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç
                                           yazılarak  geliştirilen  SYS’nin        Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç
                         örende     Genel   şimdiden  başka  kurumlar  ta-  Malkoç: 2019 Yılında 30
               T         Sekreter  İbrahim   ğini ifade eden Kılınç vatanda-  Bin Başvuru Bekliyoruz
                                           rafından  takip  ve  talep  edildi-
                         Kılınç,  SYS’yi  ta-
                         nıtan  bir  sunum   şın  şikâyetlerini  ve  bu  şikâyet   Törende  konuşan  Başdenetçi
                         yaptı.  Kılınç  su-  dosyalarının içerdiği verileri de   Şeref Malkoç Kamu Denetçiliği
            numunda  Kamu  Denetçiliği     yeni sistem sayesinde daha gü-  Kurumu’nun  güçlü  olan  idare
            Kurumu olarak şikâyet sürecini   venli bir şekilde koruyacakları-  karşısında  insanı  korumak  ve
            hızlı ve etkin bir hale getirmek   nı  belirtti.  Kılınç  konuşmasına   idarenin hatalarını tekrar etme-
            için uğraştıklarını söyledi. 2012-  SYS’nin yakında mobil aplikas-  sini  önlemek  için  kurulduğunu
            2018  yılları  arasında  66  bin,   yonunun  da  çıkacağını  böyle-  söyledi. Altı yıllık bir mazisi olan
            2018’de 17 bin 585 şikâyet alan   likle  vatandaşın  başvurularını   Ombudsmanlığın  kısa  sürede
            Kamu  Denetçiliği  Kurumu’nun   cep  telefonlarına  yükleyebile-  fevkalade  mesafe  kaydettiğini
            2019’un ilk üç ayında 7 bin 100   ceği  bir  uygulamayla  kuruma   belirten  Başdenetçi  alınan  bu
            şikâyet aldığının altını çizen Kı-  iletebileceklerini  müjdeleyerek   mesafede kurum çalışanlarının
            lınç, kuruma özel, yerli ve milli,   sonlandırdı.             büyük gayreti ve özverisi oldu-


         72   TEMMUZ, 2019
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77