Page 72 - ombudsman bülten temmuz 2019 v08
P. 72
Ombudsman BÜLTEN KURUMDAN HABERLER
KDK, YERLİ VE MİLLİ ŞİKÂYET YÖNETİM
SİSTEMİ’Nİ (SYS) DEVREYE ALDI
Kamu Denetçiliği Kurumu bilgi işlem personeli tarafından yazılan ve
uygulamaya konulan Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS) 2 Mart 2019 tarihinde
yapılan törenle devreye girdi.
dijital dosya tabanlı, maliyetsiz
bir sistem geliştirerek sıfır kağıt
ve sıfır bürokrasiyle çalışacak
hızlı ve etkin bir düzene geçtik-
lerini söyledi. Kurum personeli
tarafından 200 bin satır kod
KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç
yazılarak geliştirilen SYS’nin Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç
örende Genel şimdiden başka kurumlar ta- Malkoç: 2019 Yılında 30
T Sekreter İbrahim ğini ifade eden Kılınç vatanda- Bin Başvuru Bekliyoruz
rafından takip ve talep edildi-
Kılınç, SYS’yi ta-
nıtan bir sunum şın şikâyetlerini ve bu şikâyet Törende konuşan Başdenetçi
yaptı. Kılınç su- dosyalarının içerdiği verileri de Şeref Malkoç Kamu Denetçiliği
numunda Kamu Denetçiliği yeni sistem sayesinde daha gü- Kurumu’nun güçlü olan idare
Kurumu olarak şikâyet sürecini venli bir şekilde koruyacakları- karşısında insanı korumak ve
hızlı ve etkin bir hale getirmek nı belirtti. Kılınç konuşmasına idarenin hatalarını tekrar etme-
için uğraştıklarını söyledi. 2012- SYS’nin yakında mobil aplikas- sini önlemek için kurulduğunu
2018 yılları arasında 66 bin, yonunun da çıkacağını böyle- söyledi. Altı yıllık bir mazisi olan
2018’de 17 bin 585 şikâyet alan likle vatandaşın başvurularını Ombudsmanlığın kısa sürede
Kamu Denetçiliği Kurumu’nun cep telefonlarına yükleyebile- fevkalade mesafe kaydettiğini
2019’un ilk üç ayında 7 bin 100 ceği bir uygulamayla kuruma belirten Başdenetçi alınan bu
şikâyet aldığının altını çizen Kı- iletebileceklerini müjdeleyerek mesafede kurum çalışanlarının
lınç, kuruma özel, yerli ve milli, sonlandırdı. büyük gayreti ve özverisi oldu-
72 TEMMUZ, 2019