Page 82 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 82

BÜLTEN


























               KDK İLK İNCELEME BÜROSU,


               HER YIL ON BİNLERCE İNSANA YOL GÖSTERİYOR


               İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu, Kuruma başvurmak için gelen ya
               da telefonla arayarak bilgi talep eden on binlerce vatandaşa hizmet vermektedir.

                                                           görüşme ve bilgi taleplerinin karşılanması amacıyla
            KDK İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme     bilgilendirme faaliyeti yürütmektir.
            Bürosu Çalışmaları
            Büronun 2 ana işlevi bulunmaktadır. Bunlardan bi-  1-İlk İnceleme ve Dağıtım Görevi
            rincisi; Kuruma yapılan şikayet başvurularının şekil
            eksiklikleri açısından ilk incelemesini yapıp bu ek-  Kurumumuza e-devlet, e-başvuru, e-çocuk, e-posta
                                                           yoluyla elektronik ortamda ve posta, elden, faks yo-
            siklikleri gidererek dosyanın hazır hale getirilmesini
            sağlamak ve akabinde başvurunun hangi Denetçiliğin   luyla da fiziki ortamda başvurular gelmektedir. Bu
                                                           başvuruların öncelikle şekil eksiklikleri  olan başvuru
            görev alanında olduğunu tespit ederek dosyayı ilgili
            Denetçiliğe sevk etmektir.                     sahibinin adı ve soyadı, imzası, yerleşim yeri veya iş
                                                           adresi, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için vatan-
                                                           daşlık kimlik numarası, başvuru sahibi tüzel kişi ise
                                                           tüzel kişinin unvanı ve yerleşim yeri ile yetkili kişinin
                                                           imzası, yetki belgesi yönünden incelemesi yapılmak-
                                                           tadır.
                                                           İlk İnceleme işlemleri 2 uzman tarafından gerçekleş-
                                                           tirilmektedir. Gelen evrak biriminden havale edilen
                                                           şikâyet başvurularına ilişkin ilk inceleme ilgili uz-
                                                           manlar tarafından yapılır ve şikayet yönetim sistemi
                                                           üzerinden İlk İnceleme Formu düzenlenir.
                                                           Söz konusu ilk inceleme formuna, tespit edilen eksik-
                İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Büro Sorumlusu Alper Özyürek  likler ve eksikliklerin giderilmesi için yapılan işlemler
                                                           not edilir. Başvuruda tespit edilen eksiklikler; telefon,
                                                           e-posta ve yazı yolu ile tamamlatılmaya çalışılır.
            İkincisi ise Kurumumuza yapılmış olan başvuruların
            akıbeti ya da başvuru usulleri hakkında bilgi verilme-  Şekil eksikliği bulunmayan veya tespit edilen eksiliği
            si, hukuki yönlendirme yapılması, vatandaşlarımızın   tamamlanan başvurular konu itibariyle alan/alt alan,



         80   OCAK 2020                                                                 www.ombudsman.gov.tr
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87