Page 82 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 82
BÜLTEN
KDK İLK İNCELEME BÜROSU,
HER YIL ON BİNLERCE İNSANA YOL GÖSTERİYOR
İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu, Kuruma başvurmak için gelen ya
da telefonla arayarak bilgi talep eden on binlerce vatandaşa hizmet vermektedir.
görüşme ve bilgi taleplerinin karşılanması amacıyla
KDK İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme bilgilendirme faaliyeti yürütmektir.
Bürosu Çalışmaları
Büronun 2 ana işlevi bulunmaktadır. Bunlardan bi- 1-İlk İnceleme ve Dağıtım Görevi
rincisi; Kuruma yapılan şikayet başvurularının şekil
eksiklikleri açısından ilk incelemesini yapıp bu ek- Kurumumuza e-devlet, e-başvuru, e-çocuk, e-posta
yoluyla elektronik ortamda ve posta, elden, faks yo-
siklikleri gidererek dosyanın hazır hale getirilmesini
sağlamak ve akabinde başvurunun hangi Denetçiliğin luyla da fiziki ortamda başvurular gelmektedir. Bu
başvuruların öncelikle şekil eksiklikleri olan başvuru
görev alanında olduğunu tespit ederek dosyayı ilgili
Denetçiliğe sevk etmektir. sahibinin adı ve soyadı, imzası, yerleşim yeri veya iş
adresi, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için vatan-
daşlık kimlik numarası, başvuru sahibi tüzel kişi ise
tüzel kişinin unvanı ve yerleşim yeri ile yetkili kişinin
imzası, yetki belgesi yönünden incelemesi yapılmak-
tadır.
İlk İnceleme işlemleri 2 uzman tarafından gerçekleş-
tirilmektedir. Gelen evrak biriminden havale edilen
şikâyet başvurularına ilişkin ilk inceleme ilgili uz-
manlar tarafından yapılır ve şikayet yönetim sistemi
üzerinden İlk İnceleme Formu düzenlenir.
Söz konusu ilk inceleme formuna, tespit edilen eksik-
İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Büro Sorumlusu Alper Özyürek likler ve eksikliklerin giderilmesi için yapılan işlemler
not edilir. Başvuruda tespit edilen eksiklikler; telefon,
e-posta ve yazı yolu ile tamamlatılmaya çalışılır.
İkincisi ise Kurumumuza yapılmış olan başvuruların
akıbeti ya da başvuru usulleri hakkında bilgi verilme- Şekil eksikliği bulunmayan veya tespit edilen eksiliği
si, hukuki yönlendirme yapılması, vatandaşlarımızın tamamlanan başvurular konu itibariyle alan/alt alan,
80 OCAK 2020 www.ombudsman.gov.tr