Page 83 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 83

BÜLTEN







































            anahtar kelime, yeni başvuru veya ek evrak ve özellik-  Tespit edilen eksikliklerin tamamlatılmasına yöne-
            li/önemli/ivedi başvuru olup olmadığı değerlendirme-  lik olarak 2019 yılı içerisinde ilk inceleme işlemlerini
            si yapılarak ve daha önce konusu ve tarafları aynı olan   yürüten 2 uzman tarafından 1219 adet telefon görüş-
            başvuru varsa buna ilişkin İlk İnceleme Formuna kayıt   mesi yapılmış, telefon bilgisi bulunmayan 252 vatan-
            düşülerek ilgili Kamu Denetçiliğine sistem üzerinden   daşımıza  e-posta  yoluyla,  telefon  ve  e-posta  adresi
            havale edilir.                                 bulunmayan 410 vatandaşımıza ise bilgilendirme ya-
                                                           zısı yoluyla ulaşılmıştır.


                                                           2- Bilgilendirme Görevi

                                                           Vatandaşlarımızın  yaşadığı sorunların  çözülmesi
                                                           sürecinde doğrudan ve etkin bir iletişim kurulması
                                                           amacıyla  Başdenetçi Şeref Malkoç’un talimatları  ile
                                                           Mayıs 2017’den itibaren İDB Bürosu bünyesinde bilgi-
                                                           lendirme hizmetleri verilmeye başlanmıştır. Büromuz
                                                           tarafından verilen bilgilendirme hizmetleri 1 uzman 3
                                                           memur olmak üzere  4 kişi tarafından yerine getiril-
                                                           mektedir.


                                    Vatandaş Telefonla Bilgilendirilirken  Klasik Kamu anlayışının aksine, vatandaş odaklı ola-
                                                           rak çalışan büronun temel amacı; vatandaşlarımız-
            Bununla birlikte; faks ve e-posta yoluyla yapılan baş-  dan gelen taleplerin hızlı ve etkin şekilde cevaplan-
            vurularda başvuru sahibine 15 gün içerisinde dilek-  dırılması, yeni kamu yönetimi ilkeleri doğrultusunda
            çenin aslının gönderilmesi gerektiğine ilişkin bilgilen-  gerekli yönlendirmenin ve bilgilendirmenin yapılma-
            dirme yapılmaktadır. Dilekçe aslının 15 gün içerisinde   sıdır.  Bu amaç doğrultusunda  büromuzda telefon,
            gönderilmemesi durumunda başvuru geçersiz sayıl-  e-posta, bilgi edinme ve yüz yüze görüşme hizmetleri
            makta  ve  buna  ilişkin  bilgilendirme  yazısı  büromuz   verilmektedir. Bu kapsamda vatandaşlarımızdan ge-
            uzmanları tarafından yazılmaktadır.            len telefonlara cevap verilmekte ve vatandaşlarımıza;



                     /TRombudsman                                                              OCAK 2020  81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88