Page 83 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 83
BÜLTEN
anahtar kelime, yeni başvuru veya ek evrak ve özellik- Tespit edilen eksikliklerin tamamlatılmasına yöne-
li/önemli/ivedi başvuru olup olmadığı değerlendirme- lik olarak 2019 yılı içerisinde ilk inceleme işlemlerini
si yapılarak ve daha önce konusu ve tarafları aynı olan yürüten 2 uzman tarafından 1219 adet telefon görüş-
başvuru varsa buna ilişkin İlk İnceleme Formuna kayıt mesi yapılmış, telefon bilgisi bulunmayan 252 vatan-
düşülerek ilgili Kamu Denetçiliğine sistem üzerinden daşımıza e-posta yoluyla, telefon ve e-posta adresi
havale edilir. bulunmayan 410 vatandaşımıza ise bilgilendirme ya-
zısı yoluyla ulaşılmıştır.
2- Bilgilendirme Görevi
Vatandaşlarımızın yaşadığı sorunların çözülmesi
sürecinde doğrudan ve etkin bir iletişim kurulması
amacıyla Başdenetçi Şeref Malkoç’un talimatları ile
Mayıs 2017’den itibaren İDB Bürosu bünyesinde bilgi-
lendirme hizmetleri verilmeye başlanmıştır. Büromuz
tarafından verilen bilgilendirme hizmetleri 1 uzman 3
memur olmak üzere 4 kişi tarafından yerine getiril-
mektedir.
Vatandaş Telefonla Bilgilendirilirken Klasik Kamu anlayışının aksine, vatandaş odaklı ola-
rak çalışan büronun temel amacı; vatandaşlarımız-
Bununla birlikte; faks ve e-posta yoluyla yapılan baş- dan gelen taleplerin hızlı ve etkin şekilde cevaplan-
vurularda başvuru sahibine 15 gün içerisinde dilek- dırılması, yeni kamu yönetimi ilkeleri doğrultusunda
çenin aslının gönderilmesi gerektiğine ilişkin bilgilen- gerekli yönlendirmenin ve bilgilendirmenin yapılma-
dirme yapılmaktadır. Dilekçe aslının 15 gün içerisinde sıdır. Bu amaç doğrultusunda büromuzda telefon,
gönderilmemesi durumunda başvuru geçersiz sayıl- e-posta, bilgi edinme ve yüz yüze görüşme hizmetleri
makta ve buna ilişkin bilgilendirme yazısı büromuz verilmektedir. Bu kapsamda vatandaşlarımızdan ge-
uzmanları tarafından yazılmaktadır. len telefonlara cevap verilmekte ve vatandaşlarımıza;
/TRombudsman OCAK 2020 81