Page 66 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 66
Ombudsman BÜLTEN
2017 YILINDA
17.000 ŞİKÂYET
BAŞVURUSU ALDIK
Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin
bir şikâyet mekanizması oluşturularak, 29/03/2013 tarihi itibariyle elden, posta, eposta,
faks ve e-başvuru sistemi (on-line) aracılığı ile şikâyet başvuruları alınmaya başlanmıştır.
29/03/2014 tarihinden itibaren ise mahalli idare başvuruları kabul edilmektedir.
Bu kapsamda KDK’ya 2017 tarihi itibarıyla 17.055 olmak üzere 5 yıllık süreçte toplam
41.906 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.
Tablo - Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
Yıl/Tarih 2013 2014 2015 2016 2017 Toplam
Toplam Şikâyet Sayısı 7.638 5.639 6.055 5.519 17.055 41.906
KDK’ya 2017 Ocak- 15 Aralık döneminde yapılan başvuruların 2016 Ocak - Aralık dö-
nemindeki başvurularla dönemsel karşılaştırılması yapıldığında %321’lik bir artış ya-
şanmıştır.
Tablo -2017 Dönemsel Şikâyet Başvuru Sayıları Karşılaştırması
ARTIŞ
Karşılaştırılan Dönem 2016 2017 ORANI
Toplam Şikâyet Sayısı 5311 17.055 321%
KDK’ya 2017 Ocak-Aralık döneminde yapılan 17.055 adet şikâyet başvurusunun büyük ço-
ğunluğu (%76,06) internet sayfamızda yer alan “e-başvuru” sistemi aracılığı ile yapılmaktadır.
2017 DOSYA BILGILERI
2017 yılı itibarıyla gelen 17.055 ve 2016 yılından devreden 1.677 adet olmak üzere toplam
18.732 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır.
İncelenmeye alınan toplam 18.732 adet şikâyet başvurusunun 11.527 tanesi (yaklaşık % 66’sı
Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 6.300 adet şikâyet başvurunun incelenmesi-
ne devam edilmektedir. İşlemi devam eden 6.300 adet dosyanın büyük çoğunluğunu, Eylül,
Ekim, Kasım ayında Kurumumuza yapılan 4.406 adet başvuru oluşturmaktadır.
66 OCAK, 2018