Page 66 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 66

Ombudsman    BÜLTEN




            2017 YILINDA



            17.000 ŞİKÂYET





            BAŞVURUSU ALDIK








               š   Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin
                  bir şikâyet mekanizması oluşturularak, 29/03/2013 tarihi itibariyle elden, posta, eposta,
                  faks ve e-başvuru sistemi (on-line) aracılığı ile şikâyet başvuruları alınmaya başlanmıştır.
                  29/03/2014 tarihinden itibaren ise mahalli idare başvuruları kabul edilmektedir.

               š   Bu kapsamda KDK’ya 2017 tarihi itibarıyla 17.055 olmak üzere 5 yıllık süreçte toplam
                  41.906 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.

               Tablo - Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları

             Yıl/Tarih                2013       2014        2015       2016      2017      Toplam


             Toplam Şikâyet Sayısı    7.638      5.639      6.055       5.519     17.055     41.906

               š   KDK’ya 2017 Ocak- 15 Aralık döneminde yapılan başvuruların 2016 Ocak - Aralık dö-
                  nemindeki başvurularla dönemsel karşılaştırılması yapıldığında %321’lik bir artış ya-
                  şanmıştır.
               Tablo -2017 Dönemsel Şikâyet Başvuru Sayıları Karşılaştırması
                                                                                               ARTIŞ
             Karşılaştırılan Dönem                    2016                     2017           ORANI

             Toplam Şikâyet Sayısı                    5311                    17.055           321%

            KDK’ya  2017 Ocak-Aralık döneminde yapılan 17.055 adet şikâyet başvurusunun büyük ço-
            ğunluğu (%76,06) internet sayfamızda yer alan  “e-başvuru” sistemi aracılığı ile yapılmaktadır.
            2017 DOSYA BILGILERI

            2017 yılı itibarıyla gelen  17.055  ve 2016 yılından devreden  1.677 adet olmak üzere toplam
            18.732 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır.

            İncelenmeye alınan toplam 18.732 adet şikâyet başvurusunun 11.527 tanesi (yaklaşık % 66’sı
            Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 6.300 adet şikâyet başvurunun incelenmesi-
            ne devam edilmektedir. İşlemi devam eden 6.300 adet dosyanın büyük çoğunluğunu, Eylül,
            Ekim, Kasım ayında Kurumumuza yapılan 4.406 adet başvuru oluşturmaktadır.





         66   OCAK, 2018
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71