Page 67 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 67
Ombudsman BÜLTEN
Tablo - 2017 Yılı 15 Aralık İtibariyle Dosya Bilgileri
2016 Yılından 2017 Yılında Da- Sonuçlandırılan 2017 Yılına İşlemi
ğıtılmış Devam Eden Dosya
Devreden Dosya Dosya Sayısı Toplam Dosya Sayısı
Sayısı Sayısı
1.677 15.707 18.200 11.900 6.300
DOSTANE ÇÖZÜM ISTATISTIKLERI
Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uz-
laştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan yöntemler-
dendir. Kurumun başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu
nedenle şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında
köprü görevi yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.
Bu yöntemle çözüme kavuşturulan başvurular hakkında 2/3/2017 tarihine kadar ‘Karar veril-
mesine yer olmadığına ilişkin karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
kayda değer kamu hizmetinin daha doğru ifade edilmesi ve bu hususun istatistiklere doğru
yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine
getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun Uygulanma-
sına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal
zemine oturtulmuştur.
Bu hususun yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış
açısı getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın
“Adalete Hızlı Erişiminin” sağlanması hususunda çok önemli katkılar sağlamasının yanı sıra
idarelerce de bu yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.
OCAK, 2018 67