Page 67 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 67

Ombudsman    BÜLTEN





                 Tablo - 2017 Yılı 15 Aralık İtibariyle Dosya Bilgileri
                  2016 Yılından   2017 Yılında Da-                Sonuçlandırılan      2017 Yılına İşlemi
                                         ğıtılmış                                    Devam Eden Dosya
               Devreden Dosya       Dosya Sayısı    Toplam           Dosya Sayısı
                         Sayısı                                                                  Sayısı

                        1.677            15.707     18.200                11.900                6.300


































              DOSTANE ÇÖZÜM ISTATISTIKLERI
            Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uz-
            laştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan yöntemler-
            dendir. Kurumun başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu
            nedenle şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında
            köprü görevi yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.
            Bu yöntemle çözüme kavuşturulan başvurular hakkında 2/3/2017 tarihine kadar ‘Karar veril-
            mesine yer olmadığına ilişkin karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
            kayda değer kamu hizmetinin daha doğru ifade edilmesi ve bu hususun istatistiklere doğru
            yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine
            getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
            dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun Uygulanma-
            sına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal
            zemine oturtulmuştur.
            Bu hususun yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış
            açısı getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın
            “Adalete Hızlı Erişiminin” sağlanması hususunda çok önemli katkılar sağlamasının yanı sıra
            idarelerce de bu yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.




                                                                                               OCAK, 2018  67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72