Page 13 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 13

II- ÖN İNCELEME SÜRECİ

                 2) Şikayet başvurusunun ön incelemesi sürecinde şikayetçinin
              idari başvuru yollarını tükettiğini beyan ettiği, ancak konu ilgili bilgi
              ve belgeleri şikayet dilekçesine eklemediği görülmüştür. Şikayetçi ile
              iletişim kurularak şikayetçiden idareye başvuru dilekçeleri ve şikayet
              edilen idarenin vermiş olduğu cevapların suretleri İstenilmiş olup, is-
              tenilen belgelerin kuruma posta yolu ile gönderilmesi sonucu inceleme
              ve araştırma aşamasına geçilmiştir.
                 Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına iliş-
              kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “Yönetmeliğin yürürlüğe
              girmesi den önceki eylem ve işlemler ile tutum ve davranışlar hakkın-
              da şikayet başvurusu “başlıklı Geçici 1 inci maddesinde “Kuruma şika-
              yet başvurularının kabul edilmeye başlandığı 29/3/2013 tarihinden önceki
              son altı ay içinde idari başvuru yolları tüketilmiş her türlü eylem ve işlem
              ile tutum ve davranışlara karşı bu Yönetmelikte yer alan başvuru şartları-
              nın yerine getirilmesi kaydıyla Kuruma şikayet başvurusu yapılabilir. Ma-
              halli idareler, bağlı idareleri ve birliklerin hakkındaki şikayet başvuruları
              açısından ise 29/3/2014 tarihinden önceki son altı ay içinde idari başvuru
              yollarının tüketilmiş olması gerekir. “ denilmektedir. İdarenin şikayet ko-
              nusu işlemi her ne kadar 14/12/2011 tarihinde gerçekleşmiş olsa da
              Kurumun şikayet başvurularını kabul etmeye başladığı 29/03/2013
              tarihinden önceki son altı ay içinde idari başvuru yolunun tüketildiği
              için, şikayet incelenmeye devam olunmuştur.
                 Bu incelemeler neticesinde, şikayet dosyasının Kamu Başdenetçisi-
              ne sunulmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı tespit edilmiştir.

                 OLAY VE OLGULAR

                 I- ŞİKAYETİN KONUSU, HUKUKİ SEBEPLER VE İSTEMİN
                 ÖZETİ

                 3) Şikayetin Konusu:
                 ... hazırladığı ve adı “’Tuvalet-Banyo Mobilize Sistem “olan pro-
              jesini 29.11.2011 tarihinde KOSGEB Samsun Merkezi Hizmet Mü-
              dürlüğü Değerlendirme ve Karar Kuruluna sunmuş, proje kurul ta-
              rafından 14.12.2011 tarih ve 2011-06 no’lu karar ile reddedilmiştir.





             12   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18