Page 17 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 17

bulunmadığını, dolayısıyla projenin tekrar değerlendirilmesine gerek
              duyulmadığını, itirazın reddine oybirliği ile karar verildiğini bildirmiş-
              tir.
                 08/04/2013 tarihinde de, şikayetçi Samsun Valiliği aracılığıyla Ku-
              rumumuza başvuruda bulunmuş ve projesinin yeniden değerlendiril-
              mesi talebinde bulunmuştur.

                 Şikayetçi, 23/05/2013 tarihinde KOSGEB Samsun Hizmet Merkezi
              Müdürlüğüne dilekçeyle başvurarak 30/12/2011 tarihinde dilekçesin-
              de belirtilen ayrıntılı itiraz dilekçesine cevap verilmesini talep etmiştir.

                 III- ŞİKAYET KONUSU İLE İLGİLİ MEVZUAT

                 6) Türkiye Cumhuriyeti Anayasası:
                 74’üncü madde- Dilekçe, Bilgi Edinme ve Kamu Denetçisine Başvurma
              Hakkı:
                 Kendileriyle ilgili başvurmaların sonucu, gecikmeksizin dilekçe sa-
              hiplerine yazılı olarak bildirilir.
                 Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahip-
              tir.”
                 7) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi:

                 13’üncu madde-:Etkili Başvuru Hakkı:
                 Bu Sözleşme’ de tanınmış olan hak ve özgürlükleri ihlal edilen her-
              kes, söz konusu ihlal resmi bir hizmetin ifası için davranan kişiler ta-
              rafından gerçekleştirilmiş olsa dahi, ulusal bir merci önünde etkili bir
              yola başvurma hakkına sahiptir.

                 8) Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunun Uygulanmasına İliş-
              kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik:

                 6’ncı madde-İyi Yönetim İlkeleri:
                 Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına
              dayalı  adalet  anlayışı  içinde; kanunlara  uygunluk, ayrımcılığın  ön-
              lenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsız-
              lık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye
              uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savun-
              ma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların



             16   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22