Page 17 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 17
bulunmadığını, dolayısıyla projenin tekrar değerlendirilmesine gerek
duyulmadığını, itirazın reddine oybirliği ile karar verildiğini bildirmiş-
tir.
08/04/2013 tarihinde de, şikayetçi Samsun Valiliği aracılığıyla Ku-
rumumuza başvuruda bulunmuş ve projesinin yeniden değerlendiril-
mesi talebinde bulunmuştur.
Şikayetçi, 23/05/2013 tarihinde KOSGEB Samsun Hizmet Merkezi
Müdürlüğüne dilekçeyle başvurarak 30/12/2011 tarihinde dilekçesin-
de belirtilen ayrıntılı itiraz dilekçesine cevap verilmesini talep etmiştir.
III- ŞİKAYET KONUSU İLE İLGİLİ MEVZUAT
6) Türkiye Cumhuriyeti Anayasası:
74’üncü madde- Dilekçe, Bilgi Edinme ve Kamu Denetçisine Başvurma
Hakkı:
Kendileriyle ilgili başvurmaların sonucu, gecikmeksizin dilekçe sa-
hiplerine yazılı olarak bildirilir.
Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahip-
tir.”
7) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi:
13’üncu madde-:Etkili Başvuru Hakkı:
Bu Sözleşme’ de tanınmış olan hak ve özgürlükleri ihlal edilen her-
kes, söz konusu ihlal resmi bir hizmetin ifası için davranan kişiler ta-
rafından gerçekleştirilmiş olsa dahi, ulusal bir merci önünde etkili bir
yola başvurma hakkına sahiptir.
8) Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunun Uygulanmasına İliş-
kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik:
6’ncı madde-İyi Yönetim İlkeleri:
Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına
dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın ön-
lenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsız-
lık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye
uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savun-
ma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların
16 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU