Page 513 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 513
11:10-11:25 saatleri arasında bir sunum gerçekleştirdiği, 09/10/2015
tarihinde açıklanan sonuçlara göre ise etkinlik programı ve katılımcı
listesinin eksik olması dolayısıyla başvurusunun reddedildiği anlaşıl-
mıştır.
17. Türkiye’de bilimin ve bilim adamlarının geliştirilmesi amacıyla
278 sayılı Kanun kapsamında kurulan TÜBİTAK’ın görev alanına gi-
ren konularda ulusal ve uluslararası kongreleri desteklemesinin asli
görevleri arasında yer aldığı belirtilmiş ve bu desteklerin ne şekilde
yerine getirileceği hususunda genel uygulama esasları belirlenmiştir
(Bknz: 9. ve 10. paragraflar). Programların başvuru koşulları ve
yönteminin Program Yürütme Kural ve İlkeleri doğrultusunda
Kurum’un web sitesinde yayımlanan program ilanlarında be-
lirtileceği, programlara yapılan başvuruların değerlendirilme-
sinin Program Yürütme Kural ve İlkeleri’nde belirlenen veya
program ilanında belirtilen yöntemlere ve değerlendirme öl-
çütlerine göre gerçekleştirileceği, programlardan yararlanan-
ların ilgili programın “Program Yürütme Kural ve İlkeleri”nde
belirtilen program yükümlülüklerine uymak zorunda olduğu
idarece çıkartılan Genel Uygulama Esaslarında açıkça belirtilmiştir
(Bknz: 10.1, 10.2, 10.3, 10.4. paragraflar).
18. Başvurucuların başvuru sırasında katılmak istenilen bilim-
sel etkinlikle ilgili diğer belgeler yanında etkinlik programını veya
etkinlik katılımcı listesini sunacakları program yürütme kural ve
ilkelerinde açıkça belirtilmiş (Bknz: 11. paragraf), Kurum’un web
sitesinde ise ilgili adayın isminin ve diğer katılımcıların isim-
lerinin yer aldığı detaylı etkinlik programının veya etkinlik
katılımcı listesinin başvuru sistemine yüklenmesinin zorunlu
olduğu ve usulüne uygun olmayan, eksik veya yanlış belge ile
yapılan başvuruların kabul edilmeyeceği ilan edilmiştir (Bknz:
5.2. paragraf).
19. Anayasa Mahkemesi kararlarında hukuk devleti ilkesinin ida-
renin “belirlilik”, “istikrar”, “öngörülebilirlik “ve “haklı beklenti “ilke-
lerine uygun davranmasını içerdiği, idarenin vatandaşların güvenini
boşa çıkaracak uygulamalardan kaçınması gerektiği, “belirlilik “ilkesi-
ne göre, hukuki düzenlemelerin hem kişiler hem de idare yönünden
herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık,
512 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU