Page 59 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 59

“üzere hazırlanan ve raporun 9 numaralı paragrafında yer alan Orman
              Kadastrosu ve 2/B Uygulama Yönetmeliği çerçevesinde işlem yapılma-
              sı gerekmektedir.

                 25) İyi Yönetim İlkelerine Uygunluk
                 Tüm bu gelişmeler karşısında; raporun 6ve 15numaralı paragraf-
              larında yer alan 6831 sayılı Kanun, 7 ve 17 numaralı paragraflarında
              yer alan 6292 sayılı Kanun ile 8 ve 18 numaralı paragraflarında yer
              alan 3402 sayılı Kanunun amaçları dikkate alındığında ve raporun 10
              numaralı paragrafında yer alan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu-
              nun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin
              “İyi yönetim ilkeleri “başlıklı  6.  maddesinin  “Kurum, inceleme ve
              araştırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı için-
              de; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötü-
              ye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap
              verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
              bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olma-
              sı, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin
              bildirilmesi gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya
              davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.
              “hükmü gereğince; idarenin vatandaşların başvurularını hukuka ve
              hakkaniyete uygun olarak dikkate alması gerektiği açıktır.

                 26) Bu nedenlerle; şikâyet konusu parseller üzerindeki ihtilafı gi-
              dermek üzere söz konusu alanların bulunduğu bölgede çalışma yap-
              mak üzere Orman Kadastro Komisyonu oluşturulması ve şikayet ko-
              nusu parsellerin 2/B alanı olup olmadıklarının tespitinin yapılması ge-
              rektiği düşünülmektedir. İdarenin bu yasal prosedüre uyması beklen-
              mekle birlikte şüphesiz takdir idarenindir. Bu kararın sonucuna göre
              bir müracaat halinde keşif hususunun yeniden değerlendirilebileceği
              kuşkusuzdur. Bu itibarla bu aşamada keşif yapılmasına gerek görül-
              memiştir.


                 IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
                 MEVZUAT

                   A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
                 27) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
              nununun 21. maddesinin





             58   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64