Page 262 - Sporda Hak İhlalleri ve Denetim
P. 262

SPORDA HAK İHLALLERİ VE DENETİM


             tutulursa Anayasa'nın öngördüğü eşitlik ilkesi çiğnenmiş olmaz. Kişisel nitelikleri ve durumları
             özdeş olanlar için yasalarla değişik kurallar konulamaz” (11 Mayıs 1999 tarih ve K.1999/15 sayılı
             Karar)
             20. Kaldı ki Anayasanın eşitlik ilkesi başlıklı 10 uncu maddesinde; “çocuklar, yaşlılar, özürlüler,
             harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine
             aykırı sayılmaz.” denilmek suretiyle bazı gruplar için pozitif ayırımcılık öngörülmüş olup, bu
             kapsamda yapılacak olan düzenlemelerin eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmeyeceği belirtilmiştir.
             İlgili maddede sayılan gruplardan biri de engellilerdir. Dolayısıyla bu konuda yapılacak olan yeni
             düzenleme eşitlik ilkesine aykırı bir durum da yaratmayacaktır.
             21. Spor kulüplerinin, sporcuların yetiştirilmesi ve geliştirilmesi hususundaki katkıları yadsınamaz
             bir gerçektir. Nitekim spor kulüpleri sporculara belli çalışma koşulları sağlamakta, branşında uzman
             hocalar gözetiminde faaliyetlere hazırlamakta, en önemlisi de aynı branşta başka sporcularla bir
             araya gelerek sporcular arasındaki rekabet ortamını gerçekleştirmektedir. Adı geçen Yönetmelik
             hükmünde spor kulüplerine sporcuya verilenin en fazla %10’u oranında ödül verilebileceği, ayrıca
             bu ödül için bazı şartların da gerçekleşmesi öngörülmüştür. Ödül verilmesinin bu denli zor şartlara
             bağlanması engelli spor kulüplerinin ödüllendirilmesini neredeyse imkansız hale getirmektedir.
             22. Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde; başvuranların Spor Hizmet ve
             Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmeliğin 14 üncü
             maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde mevcut mağduriyetleri de çözecek şekilde düzenlemeye
             gidilmesi, 20 lisanslı sporcu sayısında ve amatör spor kulüplerinin faaliyetlerine ilişkin şartlarda
             değişiklik yapılması talebinin yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, dosyadaki bilgi ve belgeler,
             bahsedilen mevzuat hükümleri ve tüm dosya içeriği göz önünde bulundurulduğunda, sporcuların ve
             antrenörlerin ödüllendirildiği durumda sporcu ve antrenörlerin bağlı olduğu spor kulüplerinin
             ödüllendirilmesinde şartların daha da zorlaştırılmasının, engelli spor kulüpleri ile diğer spor
             kulüplerinin ödüllendirilmesi noktasında aynı düzenlemeye dahil edilmesinin hukuka ve hakkaniyete
             aykırı olduğu kanaat ve sonucuna varılmıştır.

             B. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
             23. İyi yönetim ilkelerine 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
             Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
             Yönetmeliğin "İyi yönetim ilkeleri" başlıklı 6 ncı maddesinde yer verilmiş olup; söz konusu ilkeler
             yönünden yapılan değerlendirme neticesinde; Kurumumuz tarafından idareden istenilen bilgi ve
             belgelerin eksik bir şekilde ve ancak tekit yazısından sonra Kurumumuza gönderildiği
             anlaşıldığından, idarenin “kanunlara uygunluk”, “makul sürede karar verme”, “hesap
             verilebilirlik”, “kararların gerekçeli olması” ve “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ilkelerine
             uygun davranmadığı anlaşılmış olup; idarenin bundan böyle bu ilkelere de uyması beklenmektedir.

             VI. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
             24. 6328 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye Kararının idareye
             tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içinde idare tarafından herhangi bir eylem ya da işlem tesis
             edilmezse dava açma süresinden (varsa) arta kalan süre işlemeye devam edecek olup ilk derece
             mahkemesi sıfatıyla Danıştayda yargı yolu açıktır.
             VII. KARAR



                    5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir. Evrak teyidi
                     https://ebys.ombudsman.gov.tr/sorgu/sorgula.aspx adresinden 39ES-JEVE-86AV kodu ile yapılabilir.
                                              8 / 9





         262   2 MART 2018, ANKARA
   257   258   259   260   261   262   263   264