Page 240 - temel-haklar
P. 240
KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçelere ve dosya kapsamına göre şikayetin
kabulüne;
1) Şikayetçinin konu hakkında müteaddit başvurularına rağmen
şikayet edilen idarelerce yerinde herhangi bir inceleme yapılmamış
olmasının iyi yönetim ilkeleriyle bağdaşmadığı ve idarenin kendisine
yapılan başvurularda kendisinin sorumluluğunda olan iş ve eylemler
hakkında ivedilikle ve bürokrasiye yol açamayacak şekilde işlem yap-
ması gerektiği,
2) Şikayete konu olayda zararın var olup olmadığı, varsa bu zararı
neden kaynaklandığı ve şikayetçinin zararının ne miktarda olduğu ko-
nusunda yerinde bir denetim yapılması,
3) Zararların tespiti halinde, idarelerin taraf oldukları uyuşmazlık-
ların, tarafların hak ve menfaatlerinin dengeli olarak değerlendirilerek,
adil ve hakkaniyete uygun olarak çözümlenmesine ilişkin 02.11.2011
de Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 659 Sayılı “Genel
Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk
Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname-
nin” idari uyuşmazlıklarda sulhu düzenleyen 12’inci maddesi gereği
şikayetçi ile uzlaşma yoluna gidilerek bir Hukuk Komisyonu oluştur-
ması ve bu komisyonun gereken önlemler ile tazminat miktarını
belirlemesi konusunda,
Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile Devlet Su İşleri Genel Müdür-
lüğüne TAVSİYEDE BULUNULMASINA,
-6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci mad-
desinin üçüncü fıkrası uyarınca, merciince (Enerji ve Tabi Kaynaklar
Bakanlığı ve DSİ Genel Müdürlüğü) bu karar üzerine tesis edilecek iş-
lem ya da tavsiye edilen çözümün uygulanabilir nitelikte görülmediği
takdirde gerekçesinin otuz gün içinde Kurumumuza bildirilmesinin
zorunlu olduğuna,
-Bu kararın şikayetçiye, Enerji ve tabi Kaynaklar Bakanlığı ve DSİ
Genel Müdürlüğüne tebliğine,
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
M. Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 235