Page 622 - temel-haklar
P. 622

07.05.2015 tarihli ve 457291 nolu ikinci BİMER başvurusunu
            yaptığını,  Adalet  Bakanlığınca  verilen  08.05.2015  tarihli  ce-
            vapta; iptal talebine ilişkin herhangi bir değerlendirme yapıl-
            maksızın 04.05.2015 tarihli ilk cevap içeriğinin aynen tekrar
            edildiğini, UYAP hizmetlerinin sunumunun “kamu hizmeti” ol-
            duğunu ve bu hizmetten yararlanmada gerçek ve özel hukuk tü-
            zel kişileri arasında ayrım  yapılmasının ulusal ve uluslararası
            mevzuat bakımından hukuka aykırılık teşkil ettiğini iddia ede-
            rek UYAP “Kurum Portalı” kullanımının özel hukuk tüzel ki-
            şileri bakımından ücretli hale getirilmesine ilişkin 09.06.2011
            tarihli ve Adalet Bakanı imzalı “Olur” yazısının hukuka aykırı
            olduğunun tespiti talebi ile Kurumumuza başvuruda bulun-
            muştur.

               B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
               4. Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı 15/07/2015 tarih
            ve 55093730840.06-E.594/4709 sayılı ilk cevabi yazısında özetle;
               4.1.  Kamu  kaynakları  kullanılarak kurum  ve şirketlere  sunulan
            özel hizmetler karşılığında bir ücret alınması suretiyle, UYAP Bilişim
            Sistemi üzerinden verilen hizmetlere ilişkin mali kaynak ihtiyacının
            bir kısmının bu hizmetten faydalananlardan karşılanmasının uygun
            olacağı değerlendirilerek 9 Haziran 2011 tarih ve 319 sayılı Bakanlık
            Oluru ile UYAP Kurum Portal Bilgi Sistemi üzerinden verilen hizme-
            tin, şirketlerin takip ettikleri dosya sayıları baz alınarak ücretlendiril-
            mesinin uygun görüldüğünü,

               4.2. Özellikle çok sayıda dava ve icra dosyası bulunan şirketlerin,
            bu dosyalarını bir bütün halinde tek bir Portal üzerinden takip ederek
            avukatlarından veya yetkililerinden dosyalarıyla ilgili olarak tek tek
            bilgi toplamaktan kurtulduğunu, dosyaların takibi için sık sık adliye-
            lere gitme ihtiyacı ortadan kalktığından hem zamandan tasarruf et-
            tiklerini hem de bu işler için harcadıkları emek, yol ve konaklama gibi
            masraflardan büyük tasarruf sağladıklarını, önceden kullandıkları ya-
            zılımlara ayrıca veri girişi yapmalarına ihtiyaç bulunmadığını, böylece
            şirketlerin veri girişi ve yazılımların idamesi için personel ve kırtasiye
            giderlerinden de tasarruf ettiklerini,
               4.3.  Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görev ve
            yetkilerini düzenleyen 2992 sayılı Kanunun 22/A maddesinin (a)



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  617
   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627