Page 780 - temel-haklar
P. 780
ödenmesi hususunda Maliye Bakanlığına (Milli Emlak Genel Müdür-
lüğü) tavsiyede bulunulmasını talep ettiği anlaşılmaktadır.
B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları:
4) Söz konusu şikâyet kapsamında Kurumumuzca ilgili idareler
olan, Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Tapu ve Kadastro Genel Müdür-
lüğü ve Fırat Üniversitesi Rektörlüğünden bilgi belge talebinde bulu-
nulmuş olup anılan idarelerin cevapları şöyledir:
4-1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kadastro Daire Başkanlığı
24/02/2016 tarih ve 1278 sayılı yazımız ile istenen bilgi belge talebi-
mize Genel Müdürlük tarafından 02/03/2016 tarih ve 501291 sayılı
yazı ile söz konusu şikayet başvurusu kapsamında yasal gereğinin ya-
pılması için Elazığ Tapu ve Kadastro 16. Bölge Müdürlüğüne talimat
verildiği belirtilmiştir.
Bu kapsamda Tapu ve Kadastro 16. Bölge Müdürlüğü 15/03/2016
tarih ve 588273 sayılı yazısı ile şikayet konusu hakkında Elazığ Valiliği
Tapu Müdürlüğünden 09/03/2016 tarih ve 551861 sayılı yazıyla bilgi
istemiş, Tapu Müdürlüğü 09/03/2016 tarih ve 570599 sayılı yazıyla
şikayete konu taşınmazlar hakkında istenilmiş olan tedavüllü tapu
kayıtları ve işlemlere ait resmi senet ve belge örneklerini yazı ekinde
sunduklarını belirtmiş Kurumumuza iletilen evraktan bu belgelerin
ulaştırıldığı anlaşılmıştır.
4-2) Maliye Bakanlığından (Milli Emlak Genel Müdürlüğü)
24/02/2016 tarih ve 1277 sayılı yazımız ile bilgi ve belge talebinde
bulunulmuş, Kurumumuza 23/03/2016 tarih ve 8054 sayılı yazıyla
verilen cevapta özetle: Şikayet konusu hakkında şikayetçinin bireysel
olarak Kurumlarına yaptığı başvurulara Bakanlıkça, şikayetçinin 2942
sayılı Kamulaştırma Kanununun 23 üncü maddesindeki şartları taşı-
madığı ve 22 nci maddesindeki şartlarında gerçekleşmediği ve iadenin
mümkün olmadığı düşünülmekle birlikte, söz konusu taşınmazların
kamulaştırmasını yapan idarenin Bakanlıkları olmadığı bu bağlamda
kamulaştırma işlemi, iade ve bedel talepleri hakkında esasen Bakan-
lıklarınca değerlendirme ve işlem yapmanın mümkün olmayacağı bu
kapsamda 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 22 nci ve 23 üncü
Maddeleri uyarınca talep ve başvuruların kamulaştırmayı yapan idare-
ye yönlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca anılan İdare şikayet
konusuyla ilgili Uzlaşma dosyası düzenlenmediğini, şikayet konusuyla
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 775