Page 67 - KDK
P. 67
Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu
“TCK.122 de ayrımcılık yasağını biliyorsunuz nefret saikine bağ-
lanmış durumunda. Bunun düzenlenmesi gerekiyor çünkü engelli
çocuklara yönelik hak ihlallerinde bu bizim çok önümüze çıkıyor.
Ayrımcılık nefret saiki olsun olmasın ayrımcılıktır. Buradan biz
hiçbir şeyi ispat edemiyoruz. Yani bir müdürün ya da bir öğret-
menin çocuğa ayrımcılık uyguladığını ispat edemiyoruz. İkincisi
yine eğitim açısından baktığımızda hukuki sorumluluk yok. Hu-
kuki sorumluluğun gelmesi gerekiyor. Bir öğretmen bir çocuğu
sınıfa ya da okula almadığında çocuğun orada kaybettiği süre ve
hak kaybı var bunun karşılığında kimse sorumlu olmuyor. Burada
bir hukuki sorumluluk gerekiyor. Kolejler yani özel okullar, özel
eğitim gereksinimi olan öğrencileri okula almıyor. Bunun da bir
yaptırımı yok kanunlarda Bakarsanız çok az engelli çocuk vardır
bu okullarda. Bir de KDK’ya başvuru için sitede idari başvuru sü-
reçlerinin tamamlanması gerekiyor diye bir yazı var. Bunların ne
olduğu tam açık olmadığı için bizler ailelerin şikâyetlerini yön-
lendirme konusunda tereddüt yaşıyoruz. Sizleri de sürekli şikâ-
yete boğmak ve meşgul etmek istemiyoruz. Burada bir kafa karı-
şıklığımız mevcut. Biz son olarak bir çalışma yaptık. Hak arama
konusunda ailelerin, STK’ların ve bireylerin ne durumda olduğu
ile ilgili. Ve sonuçta şunu gördük. Herkes STK’lar dâhil ilk idare
başvuru sürecini başlatıyor, Kuruma bir dilekçe yazıyor. Dilekçe
sonucundan sonra süreci bitiriyor. Bundan sonra sorunu Allaha
havale ettik diyorlar. Bütün şikâyetler orada kalıyor. Sizlere gelmi-
yordur muhtemelen. KDK tavsiye kararı veriyor dediniz. Bunların
sonucunu burada net anlattınız. KDK’nın nelere kadir olduğunu…
Ama bunu herkes bilmediği için farklı kurumlara yönlendirmeler
olabiliyor. Bunu da ayrıca belirtmek istedik.” şeklinde konuştu.
Kamu Denetçiliği Kurumu 65