Page 95 - KDK
P. 95
Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu
Burak Karakaya
Eskişehir Eksi 25 Derneği
İlk kez böyle bir pandemi seyri ile salgın hastalıkla karşılaştıkları
ve çocuklar kapalı kaldıkları için en azından gelecekte bir hafıza
olması bakımından ileride dönüp bakabilmek için ne istediklerini
sorup duygularını yazdıklarını bir kitapçık hazırladık ileri de dö-
nüp bakabilmek için. Pandemi bir yıllık bir seyirdi ve biz sahada da
çalışıyorduk bu sürecinde çocuklar eve kapatıldıkları için aradaki
köprü kırıldı. Başvuru sayıları düştü. O köprü görevi okul ve öğ-
retmenlermiş. Bize ulaşan bizden yardım isteyen vaka sayılarında
düşüş oldu. Geleneksel sistemin tıkanabildiğini fark ettik. Öğret-
men faktörü ile araları yapı açıldığı anda çocukların ulaşabilirli-
ğinde sorun olduğunu gördük.
Çocuklarda online dersler vardı. Ve bunlar okulun ve öğretmenin
uygun olduğu saatlere göre yapılıyordu. Akşam saatleri ve hafta
sonu dâhil ders yapılabiliyordu. Çocuklar akşam dersleri yüzün-
den ailemle yemek yiyemiyordum diye şikâyet ettiler. Burada KDK
ile sistemi işletebilir miyiz diye düşündük. Başvurduk ve ders saat-
leri düzenlendi. Burada Kamu Denetçiliği Kurumunun işlerliğini
görmüş olduk. Okullar açılalı sadece dört hafta olmasına rağmen
vaka sayılarında şiddetli bir artış oldu. Özellikle cinsel istismar ile
ilgili. Öğretmenin köprü faktörü kendini gösterdi. Okulların açıl-
ması ile ilgili bir gurup sosyal olmayan çocuğun çevrimiçi eğitimi
tercih ettiği görüldü.
Kamu Denetçiliği Kurumu 93