Page 478 - yargi-ozel-raporu
P. 478

lem ve söylemleri mi? sorusunu gündeme getirmemesini gerektirir.
                   TBB’nin görevinin bu olmaması gerekir. Demokratik ülkelerde ta-
                   rafsız, demokratik tespit ve öneriler her zaman kabul ve saygı görür.

                   (992) Yine rapor “Ombudsman ise, 1 Mayıs anma günü için, İstan-
                   bul Valiliğini, Anayasa ve AHİM kararlarına saygıya davet yerine,
                                                            561
                   emekçileri, Valilik kararına uymaya davet etti.”  demek suretiyle
                   kamuoyuna Kamu Denetçiliği Kurumunun taraflı davrandığı izleni-
                   mini vermiştir. Gerçeğin tespiti adına  Kurumumuz özetle; … İstan-
                   bul Valiliğine ve meslek odaları ile sendika temsilcilerine muhatap
                   resmi yazı ile ülkemizin, hukukun üstünlüğü, demokrasi ve insan
                   haklarına saygı hususunda atmış olduğu adımlar ve geldiği mesafe
                   göz önünde bulundurularak … 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü
                   kutlamalarının, ülkemizin yukarıda ifade edilen gelişmişlik düzeyi-
                   ne uygun surette, kamu düzeni ve güvenliği ile ülkemiz menfaatle-
                   ri doğrultusunda gerçekleştirilmesi amacıyla; ayrıca, zaman zaman
                   vuku bulan ve ulusal ve uluslararası görsel ve yazılı medyada yan-
                   kı bulan olaylara ve bu olayların yol açtığı ülkemizin hak etmediği
                   itibar kaybına sebep olan manzaralardan kaçınmak amacı ile kut-
                   lamalar öncesinde hazırlamış olduğu Uzlaşı ve Tavsiye Belgesinin,
                   İstanbul  Valiliği ile  kutlamalara önderlik  edecek  olan işçi  kesimi
                   temsilcileri ve meslek odalarının bilgi ve kabulüne sunmuştur. Fakat


                       • Okul öncesi ve ilkokulda kullanılan eğitim aracı metinlerinde Anadolu ve
                       İslam kültürüne ait masal, hikâye, şiirlere yer verilecek.
                       • Mevcut durumda ilkokul 4. sınıfta başlayan zorunlu Din Kültürü ve Ahlak
                       Bilgisi dersi 1., 2. ve 3. sınıflara da getirilecek.             Bölüm 10   Avukatlık Müessesesi
                       • Kutlu Doğum Haftası ve Aşure günü, Belirli Günler ve Haftalar kapsamına
                       alınacak; okullarda kutlanması zorunlu hale getirilecek. Ancak öneride yer al-
                       dığı halde Alevilerin kutsal saydığı Muharrem ayı kapsamdan çıkarıldı.
                       • 4+4+4 sistemi ile hafız olmak isteyen ortaokul öğrencilerine tanınan okuldan
                       1 yıl muafiyet hakkı, 2 yıla çıkarılacak.
                       • İlkokul 4. sınıfta iki saat görülen İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersi
                       kaldırılacak.
                       • Ortaokullarda okutulan T.C. İnkılâp Tarihi Atatürkçülük dersi programı
                       gözden geçirilecek, güncel anlayışlar ve yöntemler doğrultusunda yeniden ya-
                       zılacak.
                   561 Gezi Raporu, TBB Yayımı, sf. 36; T.C. Kamu Denetçiliği Kurumu, 30/04/2014,
                       1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü Kutlamaları Konusunda Kamu Başde-
                       netçisi  tarafından  önerilen  uzlaşma  esasları,  http://www.ombudsman.gov.tr/
                       content  _detail-339-835-kamu-basdenetcisi-mnihat-omeroglu-nun-1-ma-
                       yis-ile-ilgili-uzlasi-ve-tavsiye-duyurusu.html (Erişim Tarihi: 10/03/2016)



                                                                         451
   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483