Page 490 - yargi-ozel-raporu
P. 490
olduğu ve talimat aldığı iç ve dış teşekküller için kullanan gizli bir
oluşumdur.
(1004) 1960 ve 1980 yılları arası, gizli yapının kurulma evresi ola-
rak bilinmektedir. Yapı liderinin, vaaz kasetleri, sohbet toplantıları,
gençlik yaz kampları ile sözde hizmet hareketinin eğitim faaliyetleri,
“Altın Nesil” olarak anılan kuşakların oluşumunun temelini başlat-
mıştır. Söz konusu yapı, ilk yıllarda özellikle eğitim alanında örgüt-
lenmiş, ekonomik gücü yetersiz olan öğrenciler için öğrenci evleri ve
tesisler kurmuştur. Bu bağlamda çeşitli dershane ve kolejler açılmış
ve bu yapının önemli bir finans kaynağı haline gelmiştir. İlk aşama-
da N… cemaati içinde filizlenen bu yapı, 1990 lı yılların başında
Orta Asya Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere Kafkas ve Balkan
Cumhuriyetlerinde, ardından Türkiye dâhil dünyanın pek çok ülke-
sinde; okul, dershane, kolej ve ışık evleri ile eğitim alanında, çeşitli
gazete ve yayın organları aracılığıyla basın ve medya alanında de-
vam ettirdiği faaliyetleri ile birlikte sigortacılık, bankacılık ve maliye
alanlarında da ekonomik faaliyetlerde bulunmaktadır. Türkiye’de
maalesef başta emniyet ve yargı teşkilatında olmak üzere pek çok
devlet organ ve kurumlarında binlerce üyesi bulunmakta olup, üye-
lerin gelirlerinin konum ve mevkilerine göre “himmet” (manevi
cebirle gasp) adı altında % 5-% 20’sini bağışladıkları bilinmektedir.
Gizli yapılanmaya bağlı vakıf, dernek, hastane, finans, sigortacılık,
öğrenim kurumları ve üniversite gibi kurumların faaliyetleri, …ist
şeklinde adlandırılan ideolojinin gerçekleştirilmesi amacına hizmet
etmektedir.
(1005) Gizli (yasa dışı) yapılanmanın eğitim faaliyetleri, incelenmesi
gereken konuların başında gelmektedir. Yukarıda da belirtildiği gibi
bu yapının eğitim alanındaki faaliyetleri önceliklidir. Ayrıca ışık evle-
ri diye ifade edilen şehir-içi karakterli yapılanma görülmektedir. Söz Bölüm 11 Yargıda Gizli (Yasa Dışı) Yapılanma
konusu yapının, Türkiye dâhil dünyanın pek çok ülkesinde okul,
üniversite, kolej ve dil merkezi gibi öğrenim kurumları bulunmak-
tadır. Anılan yapı, daha geniş kitlelere ulaşma gayesi ile çeşitli sos-
yal aktivitelere başvurmaktadır. Eğitim kurumları vasıtasıyla maddi
imkândan yoksun kişilere eğitim fırsatı sunmak kisvesi altında bu
yapı, bu kişileri yetiştirip devletin stratejik noktalarına yerleştirmek
suretiyle devleti çökertmeye çalışmıştır.
463