Page 486 - yargi-ozel-raporu
P. 486

özetlenmesi yoluna başvurulup, savunma hakkının kısıtlanması-
                      nın engellenmesi.

                      13) Yeni üniversiteler kurulması yönündeki toplumsal beklenti
                      doğrultusunda hukuk eğitimine olan talep de dikkate alınarak,
                      hukuk fakültelerinin öğretim kadrolarının nicelik ve nitelik so-
                      runu çözülmeli, ayrıca hukuk fakülteleri öğrenci sayısını ve kabul
                      koşullarını kendileri belirlemeli,
                      14) Hukuk öğrenimi, mutlak şekilde yargı organına meslek men-
                      subu (avukat) yetiştirmemelidir. Söz konusu öğreniminin amacı,
                      genel bilgi sahibi, eleştirel bakışa sahip, araştırma metotlarına
                      hâkim, hukuk yöntemlerini derinlemesine anlayan ve bu sayede
                      hukuki metinleri yorumlayabilen, karşılaştırma ve genelleme ya-
                      pabilen hukukçular yetiştirmek olmalı,
                      15) Hukukçu kişiliğini edinirken öğrenciye birtakım anahtar
                      özellikler (örneğin, yabancı dil) kazandırılmalı ve özellikle ileti-
                      şim becerilerini kuvvetlendirecek dersler programlarda yer almalı,
                      16) Müfredatın tespit edilmesi noktasında Adalet Bakanlığı,
                      HSYK, TBB ve baroların görüşü alınmalı,
                      17) Yargı mesleğine girmek isteyen hukuk fakültesi mezunlarına
                      yönelik mesleki eğitim ve değerlendirme sistemi kurulmalı, yargı
                      mesleği üyelerinin meslek içi eğitimleri sürekli ve zorunlu hale
                      getirilmeli,

                      18) Avukatlara, mesleklerini icra ederken çalışma ortamlarında
                      (adliye hizmet binası, sosyal tesis ve otoparkları) gerekli kolaylık-  Bölüm 10   Avukatlık Müessesesi
                      ların sağlanması,

                   yargılamanın hızlandırılmasına katkıda bulunacaktır.



















                                                                         459
   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491