Page 486 - yargi-ozel-raporu
P. 486
özetlenmesi yoluna başvurulup, savunma hakkının kısıtlanması-
nın engellenmesi.
13) Yeni üniversiteler kurulması yönündeki toplumsal beklenti
doğrultusunda hukuk eğitimine olan talep de dikkate alınarak,
hukuk fakültelerinin öğretim kadrolarının nicelik ve nitelik so-
runu çözülmeli, ayrıca hukuk fakülteleri öğrenci sayısını ve kabul
koşullarını kendileri belirlemeli,
14) Hukuk öğrenimi, mutlak şekilde yargı organına meslek men-
subu (avukat) yetiştirmemelidir. Söz konusu öğreniminin amacı,
genel bilgi sahibi, eleştirel bakışa sahip, araştırma metotlarına
hâkim, hukuk yöntemlerini derinlemesine anlayan ve bu sayede
hukuki metinleri yorumlayabilen, karşılaştırma ve genelleme ya-
pabilen hukukçular yetiştirmek olmalı,
15) Hukukçu kişiliğini edinirken öğrenciye birtakım anahtar
özellikler (örneğin, yabancı dil) kazandırılmalı ve özellikle ileti-
şim becerilerini kuvvetlendirecek dersler programlarda yer almalı,
16) Müfredatın tespit edilmesi noktasında Adalet Bakanlığı,
HSYK, TBB ve baroların görüşü alınmalı,
17) Yargı mesleğine girmek isteyen hukuk fakültesi mezunlarına
yönelik mesleki eğitim ve değerlendirme sistemi kurulmalı, yargı
mesleği üyelerinin meslek içi eğitimleri sürekli ve zorunlu hale
getirilmeli,
18) Avukatlara, mesleklerini icra ederken çalışma ortamlarında
(adliye hizmet binası, sosyal tesis ve otoparkları) gerekli kolaylık- Bölüm 10 Avukatlık Müessesesi
ların sağlanması,
yargılamanın hızlandırılmasına katkıda bulunacaktır.
459