Page 76 - 2013-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 76
Ø Kurumsal hizmetlerin yürütülmesi için, başlangıçta bir adet sunucu bilgisayar alınarak kurumsal
ağ yapısı oluşturulmuş, sunucu bilgisayar üzerine ayrıca kurumsal e-posta hizmetlerini sağlaya-
cak yazılım yüklenmiştir. Kurum personelinin kullanacağı kurumsal e-posta hesaplarının tanım-
lamaları yapılmıştır.
Ø Kurumsal web sitesi için “www.kamudenetciligi.gov.tr, www.kamudenetcisi.gov.tr, www.om-
budsman.gov.tr” isimli domain adresleri alınmış olup, web sayfası yapılarak 28/03/2013 tarihi
itibariyle hızlı bir şekilde hizmete açılmıştır. Yine bu tarihte e-başvuru sistemi de tamamlana-
rak hizmete girmiştir. Ayrıca, gereksinimler doğrultusunda web sayfasının daha etkin bir yapıya
ulaşması adına yeni web sayfasının içerik bakımından güncellemeleri yapılmaya çalışılmaktadır.
Kurumun görevleri açısından Kurum web sayfası yanında çocuklara yönelik, UNICEF ile birlikte
yürütülen proje kapsamında bir “Çocuk Ombudsmanlık” web sayfası da yapılmaktadır.
Ø SSL sertifikası alınarak, web sayfası ve e-başvuru sistemi için güvenli bağlantı hizmeti sunul-
muştur. Küçük kapasiteli bir donanımsal güvenlik cihazı alınarak Kurum dışından gelebilecek
internet ataklarının önlenmesi sağlanmıştır.
Ø 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca, bilgi edinme başvuruları elektronik olarak web
üzerinden de alınmaya başlanmıştır.
Ø Kurumumuz İnsan Kaynakları Bürosunda kullanılmak üzere bir insan kaynakları yazılımı satın
alınarak, personel işlerinin elektronik ortamda takip edilmesi olanağı sağlanmıştır.
Ø Kurumumuz uzman personelinin üstlendiği görevlerde mevzuat bakımından kaynak olması için
mevzuat ve içtihat yazılımı alınarak, bu personelin bilgisayarlarına yüklenerek kullanımlarına
sunulmuştur.
Ø Tüm personelin kullanımına sunulmak üzere sunucu bilgisayar üzerinde ortak kullanım alanı açıl-
mıştır.
Ø Teknolojik gereksinimler, gereksiz kağıt dolanımı ve israfının engellenmesi, evrakların sistematik
arşivlenmesi, e-başvuru ve şikâyetlerin tek sistemden takip edilebilmesi, daha verimli istatistik ve
raporlamanın yapılabilmesi için, günümüz koşullarını ve Kurumun tüm ihtiyaçlarını sağlayacak
biçimde “Elektronik Belge Yönetim Sistemi” çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Elektronik Belge
Yönetim Sistemi (EBYS) Kuruma elden gelen, internet yolu ile gelen tüm yazışmaların (özel-
likle e-başvuru ve şikâyetlerin) ve Kurum içerisinde yapılacak olan tüm yazışmaların elektro-
nik ortamda yol alması, izlenmesi ve arşivlenmesi şeklinde tasarlanmıştır. Sistem yine e-Devlet,
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve e-yazışma sistemlerine uygun olarak hazırlanmıştır. Anlaşma
2013 YILI FAALİYET RAPORU Ø Elektronik Belge Yönetim Sistemi için gerekli olacak olan donanım adına iki adet daha sunucu
yapılan firma sistemin yazılması aşamasını tamamlamış olup, kullanıcıların eğitimi aşamasına
geçilmiştir. EBYS programı kullanıcıların eğitimlerinin tamamlanmasının ardından Kurumun ve
yazılımın ihtiyaç duyduğu donanımın temini ile birlikte kullanılmaya başlanacaktır. Diğer bir
aşamada ise TübitakKamuSM kanalı ile personel için e-imza ve bu elektronik imzalar için zaman
damgası alınmıştır.
76 bilgisayar alınmıştır. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU